fredag 5 juni 2009

Kaos i livet ...

Inget olyckligt kaos, bara kaos. Det är likadant vart år innan skolorna slutat. Många många aktiviteter.

NU ska jag berätta något kul. Som alla säkert vet så vantrivs jag och har gjort LÄNGE på mitt arbete. Jag vill utvecklas och chanserna till det på det här stället är nästintill obefintliga. SÅ, jag sökte en sommarkurs i webutveckling. OCH KOM IN. Och inte nog med detta. Jag sökte också ett stipendium. Eftersom kursen är hela sommaren, på halvfart 50%, så blir det kanske LITE kämpigt att försöka få ihop samtidigt som man ska jobba. Så jag sökte. Och trodde så klart att jag INTE skulle få det (otursförföljd). MEN JAG FICK DET. Så det innebär att jag kan ta ledigt de dagar då det känns som kämpigast och hinna med kursen. Spara lite semesterdagar kanske? 15 000 kronor är MINA och det känns HELT overkligt. Kursen startar på måndag och ger mig 7,5 hp. Tänk er, hur ska det gå? Jag har aldrig läst på högskola, än mindre en distansutbildning. Men det känns KUL och spännande. Tänk att JAG, får chansen till detta. Fick ju berätta det för min chef, som inte har ett så gott öga till mig. MEN han såg ju klart att HAN kan ta del av min kunskap sen, GRATIS. Och DET gillar han ... BLÄ.

Har en rolig sommar att se fram emot. Ska åka på festival, ta en tur till huvudstaden med min bästa vän, hälsa på en gammal vän som jag inte träffat på 14 år =) Sen blir det en vecka i Göteborg och en vecka i sommarhuset (mamma och pappas) i norrland. Ett par-tre dagar hos min bästis i hennes föräldrars lyxiga strandhus. Låter inte detta som en ljuvlig sommar? Ska vara bort 2,5 veckor i sträck. Blir kanske LITE ovant och jobbigt, men också KUL. Förra sommaren gjorde vi INGET, var borta en weekend på Legoland, vilket innebar att jag städade, plockade, lagade mat, servade, plockade, tvättade, skötte trädgården, städade, lagade mer mat, servade, städade ... och var så TRÖTT på det innan jag fick börja jobba igen så jag nästan skrek rakt ut. Inget mys alls. Barnen var ute med kompisar och tyckte väl jag var lagom tråkig ... och jag tyckte de skulle vara lite med mig men hade inga pengar att göra ngt för ... I år blir det annorlunda. Blir spännande att vara iväg så länge med kärleken och hans barn. Lite läskigt också ...

På ekonomifronten i övrigt är det ansträngt värre. Vi har fått bort vår styrelse och hoppas nu få ner hyrorna. Vi betalde i fjol 60 000 i arvode till styrelse och 152 000 kr till en revisor ... HELT sjukt. Vi är 16 hus i föreningen. Revisor och styrelse ska nu granskas.
Så NEJ, de 15 000 känns som att de ska finansiera min kurs, men i övrigt är det lika ansträngt som vanligt.

Hur har mina läsare det?
Stor kram till er!

5 kommentarer:

Sefo sa...

Stort Grattis till din kurs och stipendiet!
Hoppas det blir kul!=)

Per Penning sa...

Låter som om saker är på väg att ordna sig. Ha det så bra! :)

Wicke sa...

GRATTIS till stipendiet och att du kom in på kursen.
Låter jättespännande.
Man får ha extra diciplin när man läser på distans men det säger jag inte för att ta bort din glädje utan som ett gott råd. Jag läste in några ämnen på distans men det gick bra.
Först ska du också ha en jätteskön semester! Bamsekram från mig.

Spargrisens Mor sa...

Det är jätteroligt att läsa på distans på högskola över Internet!
Har gjort det i flera omgångar, både 60hp och 7,5hp på halvfart. Jobbade 100% samtidigt, men det gick. Var lite mycket när uppgifterna skulle vara färdiga för inlämning visst datum. Speciellt när det var grupparbete, eftersom man inte ville "sabba" för andra i gruppen som ev satte höga mål för betygsresultaten. Lycka till!!!

nonhosonno sa...

Grattis till kursen och pengarna, kanon ju. Här hos oss är det underbart!