måndag 19 maj 2008

11,33%

HELT fint alltså.

Som svar på karrärmorsas frågor:
Har du barnen hel- eller halvtid?
Heltid, han har dem fre kväll till söndag kväll varannan vecka.

Får du underhållsbidrag som du ska?
Det fick jag efter att jag bråkat med Försäkringskassan om att han vägrade ge mig det, och när han väl gjorde det så var det två veckor för sent, varje månad. Så, jo, det får jag.

Har du sökt eller har rätt till bostadsbidrag?
Japp, 100 riksdaler får jag i månaden.

Hur mycket av din lön är kvar när din månadsbudget (alla räkningar, mat, boende) är betalda?
Svårt att säga, jag brukar räkna så här:
Fasta räkningar och återkommande brukar vara i snitt 12 000:- (kanske lite under)
Sparandet är totalt 2 800:-
Övrigt ska gå till allt annat. Mat, kläder till samtliga. Semestersparande har vi inget egentligen, blir ifall det blir något över.

Så här blir det:
Lön 16 900:- (netto)
Bostadsbidrag: 100:-
Barnbidrag: 2 200:-
Underhåll: 2 546:-
Totalt: ca 21 700:-

Minus räkningar: 12 000:-
Kvar ca 9 700:-
Sparande: 2 800:-
Kvar efter sparande 6 900:-

Låter just nu väldigt mycket i mina öron och i verkligheten brukar jag ha ca 5 000 kvar ... för det kommer ALLTID ett par stora räkningar/utgifter som jag inte kunnat förutse. Eller förutse och förutse, det kommer ju när det kommer men ibland tänker jag inte så långt som att det måste vara just NU filtret måste bytas osv. Denna månaden var det bl a ett VATTENFILTER till kylen som kostar 460 SPÄNN, det har jag skjutit upp några månader nu för att jag har inte haft råd ... Kostar att ligga på topp ... hehe.

Men, ungefär så ser det ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej!
jag bara älskar din blogg, så bra!
läs gärna min, jag gör oxå uppställningar.