tisdag 13 maj 2008

Inga utgifter idag =)

Alltså, glad. Inga utgifter idag =) Härligt. Men nu börjar det verkligen ta slut i både kyl och skafferi.

Lite glad också för mitt fondsparande som gått upp, ligger nu på +8,36% vilket känns helt OK. Endast 7 532:- kvar till mitt mål.

Buffertspar ligger som förväntat på 4 000:-. Kunde gott varit lite mer, men så är det och så får det vara.

Ska försöka börja beta av mina småskulder. Finns lite skulder på Ikea, en hos mamma, min kredit. Lägger upp en räknare för den när jag vet exakt summa. Blir mer än jag vill ... Men jag har bestämt mig, de ska bort. Klippt Ikeakortet. Så fort krediten är borta ska det kortet och kontot avslutas, har haft det sen jag flyttade hemifrån. Från början var den på 12 000, nu är den "bara" på 4 000:-. Många bäckar små ...

Men från mitt kaotiska liv utan spar kan jag nu konstatera att jag och barnen innehar ca 55 500 kronor. Känns som en hisnande siffra om jag tänker positivt och glömmer mina skulder, haha. PLUS att jag har lite sparande hos Riksgäldsspar, men har dålig koll på hur mycket.

Klapp klapp på min egen axel för att jag lyckats med DET.

Har jag inte börjat beta av småskulderna tidigare så ska de bort då min dubbla elräkning försvinner. Det är som sagt 450 kronor extra varje månad i några månader till. SEN borde de kunna gå till de onödiga skulderna.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej!
tycker din blogg är jättebra!