fredag 16 maj 2008

Det tar sig ...

+9,70 på mina fonder. Nu har jag 7256 kvar till mitt mål ifall allt går som det ska. Känns riktigt nice.

Det som jag nu funderar och älter är istället ifall jag börjat bli lat ... jag tycker att man gör inget annat än flänger runt som en skottspole och ska fixa och dona osv. Ändå har jag mer och bättre ordning nu än när vi var två. Idag t ex, man slutar klockan ett. Vad händer, jo man RUSAR hem och klipper gräset, tvättar, ska hinna grilla, klippa gräskanter, bränna ogräs osv. Till vilken nytta tänker jag. Prestation, prestation och åter prestation. Tankarna far igenom huvudet konstant på alla måsten. Och då har ändå mina barn inga aktiviteter längre. Nä fy sjutton, ibland ifrågasätter jag verkligen min attityd till att "jag har det så bra själv". Jag vet ju att ingen någonsin har "fixat något tills jag kommer hem" eller någon glad överraskning över huvudtaget. Är så slut emellanåt att man bara vill slänga sig på golvet och skrika "Jag VILL inte!!!" Vill inte tvätta, vill inte klippa gräs osv. Idag ska jag grilla och bjuda mina föräldrar på mat. Inte kan någon annan sticka och handla det lilla kompletterande som behövs till det, medan någon klipper gräset? Inte står någon vid grillen när jag fixar tillbehören. Inte hänger någon tvätten när jag passar på att ta en dusch? Nä, själv själv själv. Och missförstå mig rätt, jag GILLAR OCKSÅ att vara själv, men jag blir så trött emellanåt. Fattar inte hur man ska få ihop livspusslet. I o f s så gjorde jag nästan allt själv när vi var två också, men det FANNS ändå glimtar av avlastning. Och så vågar man knappt be om hjälp heller för man vet att folk har så mycket själva.

Idag har jag i alla fall bett min pappa om lite hjälp i trädgården. Sen bjuder jag på middag, förhoppningsvis finns mamma där och kan bära ut något åtminstone ...

Och sen är mina pengar slut. Så kan jag grubbla på det istället ett tag ...

Har också passat på att göra dagens goda gärning. Jag passade på att klippa grannens gräs, som också är själv. Så blir hon nog glad när hon kommer hem =)

Hoppas att ni får en härlig helg!

1 kommentar:

Karriärmorsa sa...

Har precis skummat igenom en del av din blogg och förundras för hur snett allt kan gå och FORT!
Har du barnen hel- eller halvtid? Får du underhållsbidrag som du ska? Har du sökt eller har rätt till bostadsbidrag?
Hur mycket av din lön är kvar när din månadsbudget (alla räkningar, mat, boende) är betalda?
Mvh KM