måndag 15 december 2008

Att ta sitt liv ...

... det här blir inget ekonomiinlägg.

Mitt inför stundande jul ... och min fd svägerska begår självmord. Hon var inte ens trettio.

En annan, bekant till mig, den man som hon har barn tillsammans med, begick självmord för bara några veckor sedan. Inte han heller över trettio år.

För knappt två år sedan hängde sig mina barns "styvfarfar" sig. Lämnade barn och barnbarn och gick och hängde sig ...


I det första och sista fallet hade de precis separerat från sina partners.

Jag blir ledsen, förtvivlad, över att så många lever ett så pass mörkt liv, att de verkligen inte ser någon annan utväg. Jag kan inte låta bli att undra hur de tänker, OM de tänker.

Ja, ledsen är nog det enda jag är just nu ...



7 kommentarer:

Anonym sa...

Beklagar sorgen!

Life sa...

Mahlin: Tack så mycket.

Per Penning sa...

Åh fy fanken. :(
Lider med dig. Vad ska man säga? Som du säger - hur mörkt är inte livet om döden är enda utvägen?

minna sa...

Beklagar sorgen! Vad oerhört tragiskt! =( Du får verkligen utstå mycket. Självmord lämnar alltid en massa obesvarade frågor efter sig. Hur tar deras expartners allt det här?Kan inte vara någon rolig sits. Hemskt är det....Stooor kram till dig!

M sa...

Så fruktansvärt, jag beklagar!

Milla

Anonym sa...

Jag beklagar sorgen.

/sofia

Life sa...

Tack allihop, era rader värmer mig enormt mycket.