onsdag 17 december 2008

Vi stackars ensamstående ... *ironiskt flinande*

Ja, så här skrevs det den 16 maj 2007. När är det tänkt att detta ska genomföras??? Inte har då jag märkt någon skillnad, ett och ett halvt år senare ...

Här står också att det prioriteras.

På FI:s sida står det att underhållsbidraget höjdes med 100 kr per barn 2006 och innan dess har det inte höjts på 12(!!!) år. HERREGUD, kostar allt lika mycket idag som för tolv år sedan?!? Det skulle JAG vilja veta. Helt sjukt om man tänker efter. Vi snackar 1994. Och jag undrar just hur mycket det höjdes då ... 25 spänn eller nåt?

Idag har jag bestämt mig för att köpa lite vin till folk som varit vänliga nog att skänka mig lite saker. Filmer har jag fått av en snäll kollega som han rensat ut, plus en gammal hurts till Storas skrivbord. Ett gammalt utemöblemang har jag fått av en annan kollega. Av hennes SYSTER har jag fått ett gäng kläder, jättefina, som HON sorterat ut. Så även om det kommer svida i plånboken så får mitt samvete handla lite vin idag.

Inga kommentarer: