tisdag 16 december 2008

Tack för

fina kommentarer, de värmer mycket! Ja så hemskt att det är den enda utvägen för somliga. Min svägerska hade separerat samma dag som "det" hände. Så fruktansvärt för henne att det var enda utvägen, hur måste hon inte ha lidit ... så hemskt för de som är närmst och ska överleva och leva med detta resten av sitt liv.

Så medan min bästa väninnas man kämpar mot en aggressiv cancer väljer en annan att ända sitt liv ... många tankar som snurrar i huvudet nu.

Är så oändligt tacksam för allt vad jag har, ibland tror jag att "livet" vill lära mig något med allt som händer runt mig. Men hur jag än tänker så kommer jag inte fram till något. Jag tackar i tysthet livet för allt vad jag fått, jag gnäller sällan över vardagliga ting och kämpar så gott det går med ekonomi, barnuppfostran, jobb osv. Jag vet inte ... det enda jag inte känner mig ödmjuk inför är "Blondinbella-stuket" och det skäms jag inte för. Det borde portförbjudas i livet. Det står jag för, ytlighet och dumhet göre sig icke besvär.

Snart kommer julen, det ska bli mysigt. Har snart allt klart. Skönt. Blev lite mer julklappar än jag tänkt ... hmm. Nåväl, det är bra saker till barnen tycker jag, och de får nästan ALDRIG något under året.

Nästa år ska jag förbättra mig på att ge barnen månadspeng och lära dem att härska över dem =) De börjar bli så att de önskar sig lite dyrare saker, måste uppmuntra dem att spara för att nå sitt mål.

Inga kommentarer: