måndag 27 april 2009

Det blev ...

till bonus/fadderflickan 500:- på fondkontot, en vacker röd ros med en liten text i där det står hur mycket hon betyder för mig.

till pappa blev det 40€, en blomma till det så stannade det på ca 500 svenska kronor.

till bror och sambo blev det endast 200 kr i presentkort OCH ett konsthantverk när de kommit så långt som till nytt hus =) Plus en blomma och lite choklad.

Fick lite betalt för mitt ena projekt, blev LITE sur faktiskt. Vi hade pratat om 2500-3500 plus att det tillkom något som han fick pris på och det var sagt allt från 200 kronor och uppåt. När han kom och skulle lämna pengarna så var han lite svävande och sa "vet ju inte riktigt vad vi kom fram till ... du kan väl få detta och vill du ha mer så får du säga till ... " och så gav han mig 2000 och sa vidare "vi pratade väl om 1500-2000?". Då surnade jag faktiskt till lite och sa att "Nja, vi pratade väl snarare om 2500-3500" och kände mig skitdum, och det är sååå typiskt mig, HAN gör fel (enligt mig då) och JAG känner mig dum. OK, jag gjorde OCKSÅ fel, för jag skulle varit MYCKET tydligare, men ... ja, man lär sig av sina misstag. Känns som att jag blivit lite blåst. Men det ska inte hända igen. NU ska jag fixa ihop en prislista, till det projektet och till mina konstverk =) Sålde faktiskt för 650 kronor vid påsk och det var bra jämfört med annat. Dock en usel timersättning. Men det är ju också för att det är mitt intresse som jag kan ha det så. Det hade ju inte funkat annars. Har fått en liten beställning också ... Känns nice. Nu ska jag bara lära mig att ta betalt för mina kunskaper och mina verk. Blir så irriterad, alla vill ha allt gratis, men de vill väldigt gärna HA. Nu ska jag bli hård businesskvinna ...

TACK för alla era goa kommentarer, känner mig inte lika snål längre, hihiii. Jag kom på att jag ju satt in ca 4000 till mitt bonusbarn, det är 4000 mer än hennes egen pappa satt in så ... nä, snål är jag icke!

3 kommentarer:

Wicke sa...

Hej, synd att ni inte hade det skriftligt men man lär sig ju också av misstagen precis som du säger.
Ha det så bra, Wi

troi sa...

Jag tycker du verkar vara en väldigt givmild person!

bra att du stod upp för dig själv!

Life sa...

Ja, mycket synd. Tack så mycket troi =D

Ha en riktigt skön valborg!

Kramkram