onsdag 22 april 2009

En helt vanlig härlig dag

Varit på jobb och det var förhållandevis lugnt. SKÖNT, då jag har en kollega som är allt annat än mild de flesta dagarna ...

Hem och fixade lite här hemma, käkade och pratade med mina älsklingar. Pep över till en kompis och dryftade livets mening och lite till. Känner mig som en finnig tonåring med fettigt hår. Så illa är det nog inte, men det är något som jag också känner med min ekonomi, man känner sig lite FUL ibland, ofräsch. Helt otroligt när jag kom på det, att man känner sig ofräsch p g a pengabrist. Tittar på folk med halvtaskig frisyr, billig. Hemmatonat hår, med utväxt. Så ÄR det ju när man har dåligt med pengar, man vet liksom aldrig när man har råd nästa gång ... GAMLA fula kläder, GAMMALT smink, BILLIGT schampo. White trash-varning!!! Häromdagen flippade jag ut fullständigt och köpte en klänning på H&M för 99 kronor. Kände mig SÅ snygg sen. Ganska snart är känslan borta och jag tittar på mina fula, urtvättade vardagskläder igen. Det är inte "jag" ... jag vill vara hel och ren, och att färgen ska sitta kvar på kläderna. Inte som att jag råkat tvätta dem med klorin av misstag ... Jag har bestämt mig, när mina skattepengar kommer ska jag ta en tusing och bara precis shoppa loss. Ja, jag hör hur extremt löjligt detta måste låta för någon som lägger tretusen på en väska. Men "it's my life" and I like it ... a lot. Less is more.

Känner för att se en riktigt rolig komedi, någon som kan rekommendera??? Vill SKRATTA hihi.

2 kommentarer:

nonhosonno sa...

Såg Sex Drive i helgen, det var lite American Pie stuk på den, vet inte om det är din smak, men det roar mig :)

minna sa...

less is more! =)