onsdag 22 april 2009

Födelsedagar ...

som vanligt är humöret på topp när lönen är på väg in, hehe. Och om några dagar kommer ALLT att vara som vanligt. Har några frågor till mina läsare idag. Jag har

- en fd bonusflicka som fyller 18 (dyr smak) Mamman med sambon ska ge 1500-2000 kr, pappan säger att han itne har några pengar ...

- en pappa som fyller 70

- en bror och sambo som fyller år ...

Nu till frågan. HUR mycket bör jag lägga på vardera med min ekonomi? Jag HATAR, med betoning på HATAR att vara snål. Jag VILL ge (och säkert därför min ekonomi är som den är).

Till mitt bonusbarn skaffade jag ett fondkonto när hon valde mig som sin fadder, då hon skulle konfirmeras. Hon var inte döpt och blev det i samband med konfirmationen. Då satte vi in lite pengar och sen dess har jag lagt 100 kr i månaden. Det har vuxit till dryga femtusen, KUL.

Jag har växlat 40 € till min pappa och en blomma till det blir ca 500 kr.

Vad tycker NI kära läsare? Detta är dock en hyfsat BRA månad, så det är inte panik ifall jag ger ... min bror ska bygga hus (såklart) och önskar sig bara flytthjälp. Jag tycker det är självklart och vill ge ändå. De är två arbetande med höga löner, skyhöga närmare bestämt, så allt jag kommer med känns futtigt. Funderar på att köpa en blomma och sätta ett presentkort hos en plantskola eller liknande, de ska ju anlägga trädgård också. Men hur MYCKET?!? Har såna kval ...

Hoppas allt är bra!
kramkram



WICKE, det är inte FUSK, det är JÄTTEBRA!!! Vad önskar du dig ;-)

1 kommentar:

nonhosonno sa...

Jag hade nog gett runt 500:- till vardera bonusdottern och fader, det tycker jag är en ok summa, sen är det plånboken som styr, och man ger med hjärtat, det är tanken som räknas. Till brodern vet jag inte, planteringscheckar låter som en kanon idé tycker jag.