torsdag 2 april 2009

Just idag är jag stark ...

som någon sjöng. Kanske var det Kenta, haha, inte min favorit men den raden stämmer in på mig varannan dag ungefär.

Idag är jag dock inte det. Har varit hemma några dagar med sjukt barn och redan en månad innan så är jag orolig för hur det ska påverka min ekonomi ... mitt projekt går inge vidare för tillfället, kan inte marknadsföra mig för jag har inga pengar ... så det är mest utgifter för tillfället, men inga stora såna dock.

Idag satt jag upp mig på hyreslägenhetssökande. Insåg att detta liv är inte det jag vill ha till mina barn. Vad gör lite mindre plats, vi kanske kan åka på semester ibland då och unna oss gympaskor då och då ... Såg en del på "Debatt" om fattigbloggen ... blev så jävla upprörd. Dessa JÄVLA politiker som tror att de VET. Och pressen ... suck ... VISST kan jag hålla med Expressen att det är som ett HÅN att leka fattig, men jag kan ju också tycka att det är HELT OK att hon gör det, för det hon ändå vill, hoppas jag, är att just, SKAPA DEBATT. Expressen säger att hon hellre sett arbetslösa grafikern blogga om SITT liv ... AMEN HALLÅÅÅ EXPRESSEN!!! Fattar ni inte att de som är hemlösa/fattiga ... det är väl knappast DE SOM KAN BLOGGA; DE HAR JU INGEN DATOR ENS och skulle väl KNAPPAST prioritera bloggande och internet om de hade pengar. Men JAG har internet och känner mig inte fattig, jag har bara kort om likvida tillgångar ... och detta vill jag ändra på SÅ mycket ...
Tycker inte om mitt liv, mitt ekonomiska liv.

Min kärlek vill flytta ihop, och det vill väl jag med. Känns så snabbt bara. Sju månader, är det för snabbt? Vi känner varandra sen 20 år tillbaka då vi var tillsammans. Men sen har vi inte setts, känns ändå som att jag känner honom hyfsat. Men var, och hur ... allt är osäkert och svårt. Finns inget som passar för alla oss, hur blir det med hans barn ... osv.

Nä, idag är jag inte stark ...

2 kommentarer:

Martin för framtiden sa...

Go for it, man lever bara en gång.

Jag och "tanten" flyttade ihop efter 6månader, då drog hon 50 mil tvärs över hela landet.

Glada i hågen har vi nu barn och hela kalaset! :D

Wicke sa...

...Ja det var Kenta som sjöng det.
"Jag förs framåt av kraftiga vindar.."
Lycka till med alla funderingar,
ta en dag i taget.