tisdag 31 mars 2009

Varje månadsskifte betyder ångest

Så även denna. Hade felberäknat räkningarna, och bytet till Tele2 gjorde denna månad till katastrof också. I jakten på billigare telefon så får jag nu surt betala dyrt. Jag har också kanske gjort ytterligare ett misstag, måste kolla upp detta. Har haft en billig försäkring hos Auro Försäkring. Upptäckte nu att jag kunde få billigare hemförsäkring via facket. Självklart sa gniden-tarmen TJOHOOO och beställde den. Insåg inte då att jag kanske hade billig bilförsäkring av just anledningen att jag både hade bil- och hemförsäkring i samma bolag. Så kanske det också blir en förlustaffär.

Bra på affärer är jag tydligen inte ... kan bli pålurad det mesta ...

Så ... nu är jag och knaprar på bufferten igen ... för att LEVA denna månaden. Snart fyller mina barn år. Ingen fara på torpet än så länge men ... GUD så trött jag är på detta. "Mitt hjärta" tycker vi ska flytta ihop ... jag som då har styvmorsbagaget redan tidigare är väl SÅDÄR pigg på att bli slav till sju igen. Jag inser att denna man förmodligen inte blir som mitt ex, att han har en helt annan drivkraft och initiativförmåga än vad han hade. Jag tror inte det skulle bli jätteproblematiskt. Frågan är bara ifall de vill flytta från "stan" ut till landet, där vi bor. Min kärlek vill jättegärna, har inget emot att lämna stan och tror att även hans barn skulle tycka att det var ok. Tre tonåringar ... hehe, får väl se ifall han lyckas övertyga. Skulle i o f s vara nice att vara storfamilj igen, saknar familjekänslan väldigt mycket ibland. Ibland är det SÅ skönt att bara vara själv ändå. Kluven ...

1 kommentar:

Wicke sa...

Det där med mobilabonnemang och försäkringar är en djungel. Bara man inte är dubbelförsäkrad och betalar en massa i onödan. Måste nog kolla upp en del jag också..