tisdag 24 mars 2009

YAABADABADOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!

Höll fullkomligt på att göra ner mig när jag kom hem idag. Prel. skatt. kom idag. Alltså, jag höll på att skrika, sjunga, jubla, stå på händerna, joddla, jonglera och PUSSA hela världen så glad jag blev. 14 000 PENGAR TILLBAKA!!! Förvisso visste jag att jag skulle få tillbaka men SÅÅÅÅÅÅ mycket?!? Har haft frivillig inbetalning från jobb, 500 i månaden så bara det är ju 6 000 men inte i mina drömmar kunde jag tro att det blev SÅ mycket.

Sommaren är räddad!
Cykeln är räddad!
Mina barns födelsedagar är räddade!
Ja, det känns ta mig fan som att hela året är "hemma"...

Dagens lyckokänsla har INGA gränser. Jag är så glad att jag gråter. Känner mig ... trygg. Eller i alla fall LITE LITE tryggare. Tänk, de pengar jag tänkt att jag skulle samla ihop på ett och ett halvt år, de har jag plötsligt detta året. Nä, lugn, jag tänker INTE låta dem rulla, var så säker. Men jag KOMMER att unna mina barn något lite extra. Bara en sån sak som hände i kväll. Min Lilla har en pyjamas som är kortärmad och med halvlånga byxor. Hon fryser JÄMT, och jag har bara sett denna långärmade/långbenade pyjamas som önskats som ett hinder i matbudgeten eller så ... ikväll när hon sa att hon ville ha en sa jag bara lugnt, "jag ska se om jag hittar en långärmad till dig imorgon gumman!" Och så blir det. Även om det snart är sommar så ÄR hon väldigt frusen. Det blir DEFINITIVT en pyjamas imorgon. Resten ska jag spara, hehe. OCH jag håller mig till planen om semestrarna. Ska verkligen försöka få ihop så jag kan lägga undan 6-700 i månaden till en semester.

FÖRSTÅ hur GLAD jag är idag. Inte ens mitt nackont kan grusa lyckan idag!!!

Hoppas alla mina fina läsare får tillbaka också =)

Glöm inte kramas!!!

9 kommentarer:

Wicke sa...

Hej, vad kul att läsa om ditt tillskott i kassan. Smart att betala in lite extra, det är ju så himla trist att få kvarskatt.
Hoppas du hittar en jättefin pyamas till dottern!

nonhosonno sa...

YEEEAAAA!!!

Skön känsla, kanon.

Martin för framtiden sa...

Skönt med pengar tillbaka, dock kan man ju tro att sommaren är ljusår bort (ja jag vet att det är en sträcka och inte tid, men det känns bra att skriva så).

-5 grader i stockholmsområdet, och jag som precis tänkte sätta på vinterdäcken!

minna sa...

Grattis! Själv fick jag betala nästan 360 000 kr!!!Skitjobbigt...

Per Penning sa...

Härligt! Är verkligen glad för er skull. :)

Sefo sa...

Vad underbart!!! Superglad för din skull! =)

Martin för framtiden sa...

Sommardäcken skall det givetvis vara. Fingrarna är lite snabbare än hjärnan ibland!

Anonym sa...

hej.
va kul,grattis.

Anonym sa...

Underbart att höra! Blir så glad för din skull! Har följt din blogg ett tag och du är verkligen gjort dig förtjänt av detta.