tisdag 3 mars 2009

TJOHEJ!

13 309 give or take, AVBETALAT!!! NU har jag fått mitt slutgiltiga lån ... 210 000 kronor och that's IT! Inga krediter, inga smyglån, allt på ett och samma SBAB-lån. ÅH så skönt.

Jag har betalat av krediterna, skrivit ett brev till banken där jag ber att få avsluta mitt konto snarast, det kort som det var en kopplad kredit till.

I framtiden kommer jag slippa brev och fakturor och framförallt AVGIFTER till Handelsbanken, Resursbanken och Ikanobanken. Endast en liten avbetalning som jag själv styr över, jag väljer själv hur jag vill amortera eller INTE. Och det känns SÅ skönt.

TACK för peppning!

Känns som en stor sten fallit ... blev till och med 2600 kr ÖVER ... så nu är frågan ... ska jag behålla dem på mitt buffertkonto? ELLER ska jag amortera av det på lånet direkt?!? Vad tycker ni kära läsare? Jag BEHÖVER arbeta upp min buffert så jag tror jag behåller dem där. Jag ska bara ha karaktären och viljan att stå emot det där NÄSTAN nödvändiga. Usch som jag pratar. Jag har verkligen kommit NER i min "ekonomiska syn". Idag gick jag och tänkte på att jag kanske skulle om ÖB hade billig mat innan jag åkte till Willys ... SUCK. Var GÅR egentligen gränsen för ekonomisk/patetisk?!? Jag känner mig lite patetisk, hehe.

Har sålt lite saker på Tradera. Inget stort men lite.

Mitt projekt som kommer alstra några tusenlappar är i full gång. Orkar inte riktigt mer idag men jag har fått helt GODKÄNT på provet jag skickat och han är fortfarande nöjd och tycker att "jag gör som jag vill", "han lägger sig inte i det" och att det blir "SKITBRA" enl det han sett. Ja mer nöjd än så kan man väl inte bli, hihi.

Känns HOPPFULLT!

Jag måste dock sätta upp lite sparmål känner jag. Jag hoppas och önskar att de förhandlar NER våra hyror, och i så fall har jag bestämt mig för att jag ska spara undan till barnen igen. Om en månad fyller mitt fd bonusbarn 18 och då slutar jag spara till henne. Förvisso är det bara en hundralapp men det är 100 kr mer än jag sparar till mina barn. Många bäckar små ...

2 kommentarer:

nonhosonno sa...

TJOHEJ!!!
Jag gläds med dig, riktigt skoj och skönt, bra jobbat! Spara pengarna på buffert kontot, bra att ha.

Life sa...

TACK TACK TACK NONHOSONNO! Blir glad av pepp =)