torsdag 12 mars 2009

Dagens utlägg

Dagens utlägg:
29:- kollektivtrafik till jobb
61:- Müsli till lunch på jobb+frukt
29:- kollektivtrafik hem igen
______
121:-

På lunchen såg jag bara:
Folk med shoppingkassar
Folk med söta bebisar i ännu sötare overaller, kläder
Ungdomar med godispåsar, klädpåsar
Folk som lunchade
Folk med fina kläder
Folk som fikade
Folk med fina frisyrer, nyklippta. (När klippte jag mig senast=???)
Folk som bara var "så rätt".

Alltså i vanliga fall brukar jag se saker positivt, men det här var ju så jävla jobbigt så jag nästan lipade. Jag tror att jag inte vill ha allt det där, men jag tror att jag skulle vilja ha VALET att KUNNA göra och köpa allt det jag ser avundsjukt efter. Jag vill också köpa fina kläder till mina barn, jag vill också ha fin nyklippt hipp frisyr. Jag vill också kunna sitta och luncha med någon utan att tänka "jahapp, det var denna veckans matpengar", vill också kunna spontanshoppa. En endaste gång ...

Hur kan Sverige vara i kris, det verkar som att alla utom jag shoppar ihjäl sig. Fy fabian vilken ångest jag har just nu.

Såg att en trädgårdsmässa var på gång. Såg också att det kostade drygt hundra spänn att gå på. Bara att lägga ner den tanken.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet hur det känns... Ibland får man för sig att alla har råd. Men alla har ju inte det! Och en del av människorna som du ser shoppandes på stan har inte heller råd utan de skuldsätter sig.

/sofia