torsdag 26 mars 2009

Tack alla snälla

Ni är så gulliga, tänk att ni gläds med mig, hihi! Hoppas ni får tillbaka också. Men Minna, hur i hela världen kan det bli 360 000 att betala?!? Det är ju mer än hela min årslön?!? Det måste ju ha blivit fel någonstans???

Ja, faktiskt, lyckokänslan håller i sig. Känns nästan som att ha vunnit på tipset, haha, trots att det ju faktiskt varit mina pengar hela tiden =) Känner mig lugn och harmonisk men fortfarande sparsam. När man läser i andras bloggar så inser jag ju hur LITE pengar det är eg, hehe. Hos er som har hundratusentals sparade =) Men det är mycket för MIG. Dagligen tänker jag om det bara inte vore för pengarna. Och möjligtvis jobbet. Då hade mitt liv känts SÅ perfekt i jämförelse med hur de sista åren varit. Men man kan väl inte HA ett helt perfekt liv, hehe. Det går ju inte. Nä, man är glad så länge man är frisk, barnen är friska och man har pengar till räkningar och mat på bordet. Vad mer behöver man eg? Ilandsproblem.

En sak som faktiskt gjorde mig SÅ J-----A arg idag var detta: Min Lilla är sjuk idag, hon passas av mormor (som är pensionär) Det är ju HELT onödigt egentligen, men så löste vi det. Nu blev det så att min mamma måste iväg vid 15-tiden så jag gick in till min chef och sa att jag behövde gå vid 14.45-tiden och att min Lilla var sjuk. Då frågar han: "Hur gammal är hon nu?" "Snart nio" sa jag. Då frågar han: "Jaha, så hon vågar inte vara själv hemma då?"
Så här blev min reaktion:
















Ja, jag bara häpnade, men det enda jag fick fram var ungefär: "Jamen inte när hon är SJUK" ...

Kan ni förstå?!? Han ville på fullaste allvar att min åttaåring skulle ligga hemma sjuk själv. Och då slog det mig, att så är det nog runt om i världen ... men vaddå, vi bor väl ändå i ett hyfsat mänskligt och upplyst Sverige ... vilket fick mig att tänka på alla skandaler som media drar fram (bra alltså) ang bonusar och löner. Jag som alltid varit inbiten vänster-anhängare ... jag börjar omvärdera lite saker. Kanske vi SKULLE sänka skatten och därmed sänka alla höghöjdares löner, fallskärmar, bonus OSV. INGET kan få mig att förstå, speciellt inte i kristider, hur de kan vara värda, hur DERAS TIMMAR kan vara så mycket mer värda än någon annans timmar. Och vad händer, jo de kör Sverige i botten. Och får MER i bonus och lön. Det är som ett skämt återigen. Och vad gör vi svenskar, mjäkar, kvider i bloggar och på Facebook. Totalt fruktlöst, vi borde ut och demonstrera på gator och torg, strejka vilt och galet.

Jag blir SUR, SMÅSINT, AVUNDSJUK och MISSUNSAM över såna orättvisor. Tänk så många som VILL göra rätt för sig men som inte KAN det och som lever på bidrag. Ta alla äckliga bonusar, fallskärmar och skapa tillfällen för att utbilda folk, få in folk i arbetslivet i stället. De HAR JU SÅ DET RÄCKER FLERA LIVSTIDER OM. GAH, frustrerad känner jag mig nu.

Bäst att tänka på min egen lilla bonus, skatteåterbäringen, hihi. Så blir jag lite glad igen =D


"Prisa GUD, här kommer skatteåterbäringen." (Oj, just ja, jag tror ju inte på gud, men jaja, ändå, hehe)









Ha det så fint idag!

3 kommentarer:

minna sa...

Tyvärr inga fel. Jag sålde ena tomten, 360 000 är vinstskatten...Usch usch usch...men hade jag inte haft tomten att sälja hade jag suttit i klister nu. Nu kunde jag betala bort det mesta så man ska vara tacksam ändå=)

slantar sa...

hej.
inte illa att få 14.000 penningar tillbaka,undrar hur mycket jag får?

Wicke sa...

Men det var väl bättre för chefen att du gick tidigare hem än att du varit hemma hela dan´?