torsdag 22 november 2007

Första julklappen

ÄR BESTÄLLD!!! Ska åka och handla julklappar imorgon, blir mest till barnen. Har idag beställt en handdammsugare till min mamma. Pappa får en dvd-film och så ska jag köpa lite småsaker till honom som han alltid önskar sig. Rakvatten, typ, hehe. Tänkte hitta någon rolig tidning till honom, han gillar Vetenskapsmagasin och naturtidningar. Får se vad det blir.

Har som vanligt ångest för pengarna, hur ska de räcka och hur mycket kommer jag att kunna spara. Jag satt och tänkte på att jag har så mycket fasta utgifter som jag inte kommer undan ... inte så lätt att minska på dem då. TYCKER att jag tänker efter många gånger innan jag ringer i onödan, kör i onödan, sorterar allt jag slänger och så vidare. Mat? Äter vi knappt ... Ska bli spännande att sammanställa från Hemekonomi som blivit min bäste vän, hehe. Se vad man kan dra in på och inte. Eftersom jag och flickorna bestämt oss för en paus i aktiviteter så lär jag spara några tusenlappar där per år. Glasögon ska min arbetsgivare betala, så då blir det bara linser och kanske jag kan dra ut på dem ett helt år då?!? Telefonens bindningstid går ut i februari, ska se vad jag kan hitta istället. TIPS???

Jag är i alla fall ganska förskonad från skulder, trots min trassliga bakgrund. Annars kanske det hade gått så här, hihi. En lite gulligare metod än att driva in skulder med MC-gäng om man så säger.

Vet inte varför men är så HIMLA rädd för att bli SNÅL av min situation och min sparlängtan. JO, jag är nog rätt snål, men har alltid velat GE mycket till mina vänner och barn. Vad beror det på? Bekräftelse? Vet inte, men så länge jag inte blir så här snål så får man väl vara glad, hihi.

Inga kommentarer: