torsdag 22 november 2007

Spara 7 000 kronor på att jämföra

Om detta kan man läsa här kan man jämföra kostnader i vardagen. Tveksamt om jag kan det då jag jämfört det mesta. Har billig försäkring och el, tror jag i alla fall. Gick med i konsumentkraft men såg häromdagen en som hade ännu billigare el. Deras fakturor verkar komma lite som det känns bra för dem och jag har skrivit och eftersökt en faktura men varken fått svar eller faktura. Trist, sen får man väl en påminnelse i stället ...

Mobil och bredband skulle jag nog kunna spara in på. De har jag hos Telia och det är ju INTE billigt. Vanliga telefonen har jag hos Glocalnet. Försäkring hos Auro försäkring och det tjänade jag några tusenlappar på att byta till.

Lånet hos SBAB, de hade absolut lägst ränta när jag tog lånet, vet inte hur det ligger till nu. Men jag undrar också om det bara är att byta, ofta har man ju låst sig till vissa avtal med bindningstid och en del går inte att lösa ens om man betalar för det. Som Telia, mobilen, det gick INTE att låsa upp då jag ville köpa ny mobil. Helsjukt, så det går jag inte på igen.

När mina bindningstider går ut ska jag nog ta mig en titt och jämföra.

Inga kommentarer: