tisdag 27 november 2007

Ruta noll igen

Har nu handlat till barnen för ca 500 kronor, köpt skor till dem eftersom de fortfarande gick i gympaskor mitt i vintern ... och vad resulterar detta i? 3500 att leva på PLUS att köpa julklappar. Blir tokig. Mat brukar gå på 2500. Månadskort 450. Såja, då var den lönen slut.

HUR GÖR MAN?!?

Nästa år ska jag lova mig själv:

1. Max 2 konserter på ett år

2. INGA BJUDNINGAR, vare sig knyte eller något annat. Jag har bjudit och bjudit och bjudit igen, och är så TRÖTT på att alltid vara den som fixar. Jag får ta smällen att man blir ensam. Datorn får vara min vän.

3. VERKLIGEN börja sälja av och ställa mig på loppis med barnkläder och egna kläder, alternativt Tradera.

4. Börja baka brödet själv. Ev. köper jag en bakmaskin av min bonus som julklapp till familjen. Jag vet vad ni tänker, den kommer inte användas. MEN tro mig, jag använder alla mina köksapparater =)

5. Planera födelsedagar lång väg innan.

Tänker på det som behövs tills nästa år, som jag inte kommer undan, såsom
Däck, behöver bytas, åtminstone 2
Alla vinterkläder till vintern behövs köpas nya, de går redan på övertid på dessa ärvda i år.

Usch, orkar inte tänka mer. Försov mig i morse, måste komma i säng i tid, så god natt =)

Inga kommentarer: