onsdag 9 april 2008

HERRE MIN JE ...

Så gla' jag bleeeee, på ren skånska ... Har ju väntat på det där sura kuvertet ... från SKV. Eftersom vi sålt fastighet och jag fick betala in sådär en 30 000 i skatt på vinsten så tänkte jag att då jämnar det väl ut sig och jag får väl typ 0 kronor tillbaka ...

8600:- ska jag få tillbaka!!!

Jag har studsat rundor hela dagen sen jag kom hem, som på små moln ... Jag har aldrig aldrig fått så mycket. Och min första tanke när jag fick dem, vad tror ni det var? Spara? NEEEEEEEEEEEEEJ, jag erkänner, det ligger INTE för mig. Jag har verkligen tyckt att det var skoj och utmanande men jag är TRÖTT på det ... riktigt innerligt trött och bara efter några futtiga månader. Det handlar nog inte om att jag sparat utan om att jag verkligen levt på gränsen, unnat mig lite för mycket den senaste månaden såsom dyra presenter till släkten och då halkat in själv på roa-mig-rundan. Men jag får väl acceptera att jag är som jag är. Och försöka spara när det går och jag har faktiskt fått ett annat TÄNK.

Så vad tänkte jag då? YIIIIIIIIIIIIPIIIIIIIIIIIIIIIE, nu KAN jag ju ge barnen en rejäl slant, som de önskat. De LÄNGTAR efter ett Nintendo DS och ... ja, med ett bidrag från mig och deras sparade pengar kan de snart köpa det.

Sen började tankarna vimla runt. VAD ska jag göra med så mycket pengar??? Jo, ok, jag ska faktiskt spara dem ... jag lovar ... i alla fall det mesta. De lär ju inte komma än på ett tag och kan väl vara ett bra tillskott i semesterkassan, men resten ska rakt in på buffertsparandet och fonder. Och DET kommer kännas SÅ skönt.

Först tänkte jag att jag betalar av datorn direkt som jag köpt, men sen tänkte jag om. Jag känner mig TRYGGARE med liten buffert. Jag har ju köpet räntefritt i två år och kan betala in mer om jag vill, så det får vara så så länge.

Per, ska vi gå på shoppingtur, hihi. Jag är bara SÅÅ sugen. Lite till barnen och lite till mig ... bara liiiite. Nä, skojar bara. Suget efter shopping bara för att det ska så vara har jag inte så ofta längre. Det känns rätt meningslöst. Men att kunna unna sig lite extra god mat, lite extra gott till helgen och barnen, bjuda hem ett par kompisar utan att titta på kontot först. DET saknar jag, verkligen ...

Ha det fint, tycker en glad en =)

1 kommentar:

Per Penning sa...

Stort grattis! Dina barn lär bli glada! :D