måndag 28 april 2008

Suck ...

... jag hinner inte ens upp i hoppet förrän förtvivlan kommer. Var kommer alla utgifter ifrån? Har konstaterat att när jag betalt räkningar och annat såsom månadskort osv så kommer jag ha ca 800 kr per vecka att leva för, där ska ingå allt från mat till bensin och övriga utgifter. Då tänker man bara återigen; bara inte barnen behöver något nytt eller blir bjudna på kalas, eller ska ha utflyktsmat med sig eller ... eller ... eller ... Har sagt det innan och gnäller lite igen, det är inget KUL!!! NEJ, jag ska inte sitta och tycka synd om mig utan kämpa vidare, men jag kommer inte ifrån hur trist det känns. På torsdag tänkte jag ta mitt pick och pack och åka till stan och fira första maj i gröngräset i parken, men det får jag nog skippa. Bara att ta sig dit skulle ta en fjärdedel av veckobudgeten då. Jag erkänner, jag har slarvat och beställt en bok (för TVÅHUNDRA SPÄNN) som jag ska ge till min mamma när hon fyller år, förvisso, så det är ju förutseende och bra. Ytterligare en bok för 48 kronor ... i övrigt har jag inga konstiga utgifter ... Barnens fonder fick jag betala 500 spänn extra i skatt för, kan inte förstå HUR det där hänger ihop, de har ju bara gått minus så länge jag kan minnas ...

1 kommentar:

Per Penning sa...

Trist att behöva sprattla varje månad för att få det att gå ihop. Jag tror att du behöver göra en långsiktig budget på kanske 12 månader och försöka förutse så mycket kommande kostnader det går?