tisdag 29 april 2008

No money no fun ... =)

Tack Per ... alltså det går verkligen ... det gör det ... jag känner mig mest bara lite gnällig hehe. Och just det där lilla extra ... det saknar jag. Men vänder jag på det så har jag ju faktiskt en konsert och en musikal som jag betalat för och som jag kommer att "få gratis" när det väl bär av, hihi. Och jag HAR en budget =) som jag någorlunda följer hehe. Mitt sparande ska jag försöka stå ut med ett tag till. Jag är ganska glad över att jag verkligen KAN spara ALLT det som jag satt mig för, även om det känns kämpigt ibland. Vem har sagt att det ska vara lätt, hehe. Hade säkert kunnat bränna de 2 800 kr SÅ lätt, och sen undrat vad jag gjort av dem =(. Så lite plåga är det värt, mellan gnälldagarna ;-)

Som ett brev på posten kom stora tjejen igår och hade en kalasinbjudan med sig, hehe. Jippiiiii, mer kostnader!!! Sen HAR jag lite eftersläpande utgifter som jag har utöver det normala ... Min elräkning som blev fel och som de var snälla nog att dela upp i 12 månader. Den är på 500 kronor EXTRA varje månad och det är myyyycket pengar för mig. I fasta avgifter. Tänker att när den är betald har jag ju bara där dryga hundra kronor extra. I veckan.

Projektet ... ligger och slumrar. Lite bit för bit kollar jag saker och ting. Hade verkligen behövt ta tag i det på riktigt. Sätta av en hel dag. Kanske nu när det kommer några lediga dagar (ser ni att jag har en tendens att skjuta upp saker??? Jag vet ...) Det är bara att när man kommer hem, så väntar läxor, mat, disk osv och det får mig att tänka att hur ska det gå om jag verkligen får igång det. Visst, jag kanske kan dra in en och annan hundralapp, men kommer jag att orka. För att nästa sekund bli superwoman som tror mig klara allt. Jag tror i alla fall att jag måste ta det i min egen takt ... skynda långsamt, annars kommer det bli pannkaka av alltihop. Och så har jag lätt för att bli distraherad ... har en människa som skriver till mig och som tvunget vill dejta ... och jag är bara för ... FEG! Pallar inte fler nederlag, orkar inte bli dumpad och vågar inte ta risken när jag faktiskt för en gångs skull mår BRA. Är inte det helknas??? Verkar vara en supernice typ och verkligen min typ ... trevlig och härlig på alla sätt och vis ... och jag bara fegar ... som vanligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är ju så det fungerar, har man bränt sig så spelar det ingen roll hur mycket man fryser... Det enda du kan fokusera på är att se till att du är säker på vart du vill gå. Men om du vill ta det varligt så kanske en träff utan dejtingtema vore på sin plats? En fika på stan bara? Börja nånstans med en kort sväng och låt det ta den tid det tar. *kram*