torsdag 30 oktober 2008

Bella bella bella ...

Jag har tidigare skrivit om Blondinbella och vad jag gillar eller inte gillar. Bruden är ju helt klart framgångsrik. Av vilken anledning får jag låta vara osagt. Jag vet faktiskt inte ... och det spelar ju ingen roll heller ... det funkar ju i alla fall.

"Jag har alltid varit en übertjej som klarat allt."
Vaddå ALLTID? Människan har levt i 18 år ... när kommer hennes memoarer?!?

Ibland blir jag så upprörd av hennes uttalanden att jag NÄSTAN bara MÅSTE gå in på hennes sida för att se vad SKIT hon hittat på nu ... VAD ÄR DET SOM GÖR DET??? Att man blir upprörd är ju inte så konstigt, men vad är det som gör att man vill FORTSÄTTA gotta sig i hennes korkade uttalanden?!? JA! Jag är fortfarande upprörd över att man kan bli så känd över att bara sprida en massa idiot-kommentarer och JA! Jag är avundsjuk på att hon lyckas fixa sig en förmögenhet på detta vis. Lika upprörd som jag blir över många "over there", i vårt kära USA, där folket svälter och inte har någon sjukförsäkring osv. Medan andra går runt och "Tjena-jag-har-mycket-pengar-för-att-min-pappa-är-rik-därför-är-jag-kändis-typ!" FRUKTANSVÄRT! Ibland, när jag inte är så gnällig som jag är NU, så känner jag mig ytterst priviligerad över att ha ett fint hem, fina barn, fin familj, en übermysig pojkvän och mat i kylen. (ja, det gör jag ju hela tiden förstås men ändå ...) Ända tills jag ser sånt här. Skäms folk inte för något?!? Hennes senaste påhitt är KANINPÄLS!!! För H-----E! Inga fler kommentarer.

Hon är så ung ... och oerfaren, oavsett hennes kändismingel osv. Vad vet hon om livet? Jag borde vara mer ödmjuk mot henne, eller vad tycker ni? Jag har kommit på att det är det SÄMSTA som hänt med mig, sen jag blev sjuk och fick det kärvt ekonomiskt ... jag har blivit MINDRE ödmjuk men samtidigt MER. Jag har alltid haft förståelse och ödmjukhet för de som är mindre lyckligt lottade och skänkt pengar till hemlösa osv, men jag har inte blivit SÅ HÄR upprörd av motsatta sidan. Och det stör mig. Varför ska jag bli en bitchig bitter snart 40-åring för att jag får mindre pengar att röra mig med. Avundsjuk och missunnsam. Det är ju inte "jag" ... känner mig ledsen över min egna reaktion. Jag känner inte igen mig när jag går förbi "Aluma-försäljare" och tänker: "Nähädu, inte denna månaden, för då står jag snart jämte dig och säljer Aluma för att jag själv blivit hemlös, för att jag köpte er tidning". Det stämmer ju SÅKLART INTE, jag har VISST 30 kronor kvar att ge för en Alumatidning, men jag väljer att INTE göra det, för då har jag nånstans mist kontrollen på något jag kan kontrollera, mina pengar. Dessa tankar och reaktioner gillar jag INTE ... men ... Klart Blondinbella ska få tjäna alla pengar i världen, klart att hon ska få vara föredöme för våra unga, som bara vill konsumera mera. Konsumera kaninpälsar. Se ut som våp. Bete sig som våp. Uttala sig som en idiot. Djup som en fiskmås. (förlåt alla fiskmåsar) Klart att hon ska få all uppmärksamhet i världen. Eller?

Nä, jag får väl stå för att jag inte gillar hennes kaninpälsar och korkade uttalanden, det handlar om värderingar som är helt f----d up och som jag inte kan dela. Men jag kan inte stå för de miserabla känslor som hon väcker hos mig vad gäller pengar och framgång. För det handlar nog om ren och skär AVUNDSJUKA. Inte över hennes kändismingel, det kan jag verkligen vara utan, hade inte förstått hur jag skulle bete mig ... men en del av storkovan som hon tjänar ... ja tack, gärna ... SÅ ... nu har jag erkänt, häng mig inte.

3 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

jag visste mycket om livet som 16-åring.
Det gör många unga.

Anonym sa...

Detta inlägg som du skrivit anser jag är direkt stötande!

Visst är tjej en ung, naiv och allt det där när man är ung. Men...

..Tjejen har startat flera bolag, hur har varit betydligt mer driftig än de flesta svenskar, han har skaffat sig jobb och dragit in stora pengar som ung, hon sitter med i MUF styrelse, hon driver Sveriges största blogg och lägger

och vad har du själv gjort? Hur driftig var du själv när du var 17-18? Bodde du då i en oblånad bostadsrätt som du betalt med egna pengar?

Hur kunde du själv var så patetisk att du drar på dig en massa kreditkortsskulder? Skall vi tycka synd om dig för det?

Skärpning! Varför skall alltid tjejer se ner på andra tjejer som är mer framgångsrika än dem själva..

Life sa...

Ojojoj, jag skulle kunna skriva en roman som svar på ditt ANONYMA(?) inlägg. Men jag nöjer mig med att säga: Vilken TUR att vi lever i ett land där vi fritt får uttrycka våra åsikter, så att både BB och jag får säga vad vi tycker. Och många tusentals andra ... till och med de som inte kan stava eller bygga en ordentlig mening ... (Ärligt talat så hänger jag inte med i din text ... vem är "hur" och vem är "han" och vad är det hon "lägger")?!? Skärpning!!!

Och för att du inte ska trilla av dina små moln så kan jag meddela dig (innan det går upp för dig) att det är MÅNGA som bor i obelånade bostadsrätter, och deras första mening de lär sig är "pappa betalar".

Vad jag har gjort eller inte har gjort har inte DU med att göra och det spelar ingen roll ... och nu håller jag ändå på att skriva en roman i alla fall ... SUCK ... det är som jag brukar säga. De som inte fattar själv är det inte lönt att förklara för och detta verkar vara ett sånt fall.

Här får du en till du anonymt kan skriva till ... http://wahliz.blogspot.com/2008/03/133-blondinbellas-blogg-ett-mysterium.html

Lite stötande det också kanske?!?