tisdag 28 oktober 2008

Lite nedslagen ...

Jag trodde i min enfald att jag idag, som början på resten av månaden, skulle ha 5 700 kr kvar att leva för. En RIKTIG guldmånad tänkte jag. Ända tills jag kom på att då har jag inte räknat med lånet som ska betalas ... 1359 kr. Eftersom jag lovat barnen ett Halloweenparty istället för kalas så handlade jag till detta också idag. Blev ändå hyfsat billigt. Godis, pynt och mat (billig) gick på ca 450 kr. 3 800 kvar alltså ... Av detta ska 500 kr gå till månadskort. Av bufferten får jag ta till tandläkaren, en rotfyllning ska göras.

Jag ska ha ett kalas, ska bara bjuda på något VÄLDIGT enkelt (och helst gratis)
Barnen behöver vinterskor, kaaaaaaaaaanske man kan dra på det till nästa månad ...
Barnen är i STORT behov av en klippning, får väl bli jag som klipper dem ...
Jag har sån värk att jag hade JUBLAT av glädje om jag fått gå på massage, men det kan jag titta i månen efter. Bara att bita ihop och äta värktabletter, så länge det finns.

Nä, detta har verkligen inte gått den väg jag velat. Hyreshöjningen var ett hårt slag dessutom. Service på bilen (sälja???) och annat tjafs har tagit knäcken på mig. Jag jämförde mitt sparande i augusti mot vad jag har nu. Då var det totalt 63 700:- mot nuvarande 43 600:- ... en viss skillnad kan man säga. Mycket är det ju för att fonderna rasat, men ändå. Känns mörkare än mörkt. Jag inser också att 43 600 kr är 43 600 kronor mer än NOLL. Hälften av det är barnens pengar och en del är bufferten som kommer att ryka hos tandläkaren.

Får väl försöka redovisa här i bloggen vart mina pengar tar vägen ... förstår inte hur detta ska gå till ...

Tips tas tacksamt emot ...

GUD så deprimerande min blogg börjar ... jaja, dags att börja klättra uppåt igen ...

Ha en fin kväll!

Inga kommentarer: