onsdag 29 oktober 2008

Jag måste få fråga ...

... som sagt, jag gillar att GE.

Min bror har en sambo. Ibland ger vi julklappar gemensamt. Jag hittade den perfekta julklappen till våra föräldrar och jag frågade min bror ifall vi skulle dela på det. Det tyckte han var en bra idé. När jag var sambo så la vi som exempel 500 kr vardere, per par. Och de gav lika mycket.
Den här gången frågade han hur mycket han skulle sätta in till mig. Då skrev jag att "vi fick väl dela på det", och sen skrev jag: "Ja, man kan förstås också dela det på tre". När jag sen kollade vad han hade satt in så hade han satt in hälften av det jag lagt ut. Alltså i min bok, i min SNÅLBOK, så blir det FEL FEL FEL.

Förr la vi = 1 hushåll = 2 personer= 2 delar
NU = DERAS HUSHÅLL = 2 personer= 1 del
NU = MITT HUSHÅLL = 1 person = 1 del
Jag tycker att DE är 2 delar och jag är 1 DEL.

De har TVÅ inkomster, jag bara EN!

Vad tycker ni kära läsare??? Tycker ni att det är rättvist att de betalar hälften som är två och jag ska betala hälften som är EN? TILL SAKEN HÖR dessutom att de har RUSKIGT mycket pengar, INGA barn. Det sticker extra i mina öron när det enda de har att säga om min ekonomi är: "Amen kan du inte sälja bilen?!?" När jag försöker förklara att mina barn aldrig skulle kunna ha några aktiviteter eller jag träna/handla osv så viftar de bara bort det. JA; det ÄR lyx med bil, men bor man mer eller mindre på landet så hittar jag inte så många alternativ. I vår byhåla finns affär, inget annat.

Jag blev faktiskt SKITSUR. Så julklappen är nu från min bror och mig men inte från hans sambo, eller?!?

Läs här om "tag en och betala för en"

Inga kommentarer: