torsdag 30 oktober 2008

Ok, lite tydligare

... Ok, jag ber om ursäkt om jag trampade 18-åringar (eller andra) på tårna, jag menade inte att hennes ålder i sig är det som visar att hon inte verkar ha mycket hum om livets svårigheter. Hon vet nog BRA mycket mer än JAG om så mycket annat än utbrändhet och annat hon kan ju allt om produkter, kändisskap osv. Det jag syftar på är så klart mer än kaninpälsar. Jag har läst Metro ... om hennes timeout. Det är faktiskt som ett skämt ... och det ifrågasätter de också. "Jag går FORTFARANDE i terapi". Vaddå?!?

Jag ska vara lite tydligare i mina inlägg. Jag har en tendens att syfta till sånt som jag själv tänker och som mina läsare inte vet att jag tänker.

Och ja, visst tycker jag synd om mig själv, haha. Men det har inte med min fattighet att göra. Tydligen gör hon också det ...

– Jag går fortfarande i terapi och kan tycka att det är jobbigt att gå ut, särskilt i folksamlingar. Numer har jag alltid vakter med mig när jag går på fester och så, till exempel på min födelsedagsfest.
Kul för henne att hon har RÅD att gå i terapi. Men bli hemma då ... och fira din födelsedag ... hur svårt är det?

Så ... jag förtydligar mitt inlägg. Vad vet BB om livet när hon uttalar sig som hon gör. Hon kunde också varit 100 år och gjort samma kommentarer. Jag ber alla 18-åringar om ursäkt, det var en felaktig koppling. Man är varken dum eller oerfaren som 18-åring, det är däremot BB:s uttalanden. Klumpiga och ogenomtänkta. Nu är hon dessutom mer "ödmjuk och har slutat låtsas" ... och avslutar med att hon ska "hämta sin svarta kaninpäls!" Det fanns inte i min värld när jag var 18, och inte heller nu. ÄVEN om jag hade haft RÅD.

Tack Milla, du får gärna följa mina tankar och tack för dina rader =) De värmer!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om man blivit attackerat, rånat eller annat, så får förhoppningsvis alla hjälp och terapi. Att bli attackerad på gatan av okänd är ganska tufft.

Life sa...

att bli attackerad av någon man känner och bor med är också ganska tufft ...