måndag 22 februari 2010

Ny vändning på bostadsaffären ...

Jag hade ju ett bud, och vi skulle skriva papperna idag ...

Igår hade vi en ny visning, p g a att det fanns två par som var väldigt intresserade. Och de la bud direkt. 20 000 MER än mitt andra bud. Mäklaren sa att det var ju en risk, med tanke på att de KAN dra sig ur, frågade om 20 000 var nog för att vi skulle ta risken eller om jag ville gå upp ytterligare, för det hade de kunnat tänka sig i så fall. Så jag övervägde och övervägde ... Och såg alla dessa pengar framför mig. Tänkte att jag kommer förvisso att riskera att hamna på ruta NOLL igen, men å andra sidan kommer jag att gräma mig hela livet och tänka att “jag KUNDE fått 30 000 MER”. Så ... Jag tar risken. Tycker ni jag är dum? Ja, kanske. Men för mig blir det som en vinst på lotto, hihi. Det är vad mäklaren ska ha, 30 000 ... Man måste VÅGA lite ibland, eller hur? Så ... Nu väntar jag på att DE ska få sin lägenhet såld, de sa att de ev. skriver papper i veckan, för att sen kunna slappna av. Det känns som att det inte är över på långa vägar och magen är inte helt i fas med allt vad som händer. Jag BLEV väldigt irriterad på den där som SKULLE köpa mitt hem, hon har strulat mycket och det har dragit ut veckovis ... så därför tänkte jag att jag tar en chans. Det kunde ju som sagt varit HON som satte stopp en gång till, och då hade jag ÄNDÅ stått där ...

Som sagt, HÅLL TUMMARNA för att jag inte gjort något dumt, utan att allt går vägen.

Inga kommentarer: