lördag 13 februari 2010

Skulle varit på fest idag

hos min sambos gamla kompis, men jag fixade det inte. Ångest har kommit tillbaka och jag antar att det är allt med husköp, husförsäljning, min brors operation (som varit lyckad =) Det blev bara FÖR mycket. Behöver lugn och ro.

Det blev ingen avtalsskrivning p g a att den som skulle köpa min bostadsrätt var "lite rädd för att det skulle finnas fukt i badrummet". Så vad hände? Jo, hon tog då hit en "kompis" som var fastighetsskötare/vaktmästare i kommunens hus. Han svischade runt med sin "Clas Ohlsson-apparatur" och sa till oss att det inte var något allvarligt. Dock när mäklaren ringde så säger hon att min köpare är fortfarande intresserad, MEN att han sagt att fukten måste åtgärdas omgående ...!?! ... Men om jag kunde tänka mig att gå ner 20 000 kr så var hon fortfarande intresserad av att köpa. Jag blev fly förbannad men sa lugnt att då vill jag göra en egen koll. Min köpare hade säkert inte räknat med att jag känner en fukttekniker på Anticimex. Så jag bad honom om en väntjänst, att kolla ifall det fanns fukt. Och det gjorde han. Och det fanns ingen fukt ... FY FAN, tror ni jag vill sälja till henne nu? Jag blir SÅ principfast sånt här händer. Här hade hon nog tänkt skrämma mig lite genom att ha en som sprang runt och antecknade lite och pep lite med fuktmätare. Och pressa priset lite. Men mig lurar man inte så lätt. Min vän sa att han var villig att intyga detta men då får det gå genom Anticimex och då kostar det ju pengar. Så klart, detta var en väntjänst som han gjorde utanför arbetstid men hans ord räcker för mig. Och det är ju också en fördel om jag måste ha en ny köpare, då VET jag att det är OK.

Så jag bad att få återkomma. Har pratat med mäklaren och hon sa att det fanns två andra intressenter som ville komma och titta. Så jag håller mig nog lite kall ett tag. 20 000 kr är nästan fyra månadshyror så då väntar jag nog hellre och får vad jag har begärt.

Tack för era kommentarer, jag får som sagt läsa ikapp lite när lugnet lägger sig.

Just nu är det mycket. Hoppas ni har en fin helg!

Kramkram

Inga kommentarer: