onsdag 10 februari 2010

Det var ju ett tag sen ...

Hmm, trodde inte det var SÅ längesen jag bloggade här. Har haft fullt upp.

Idag mår jag mest skit. Min bror, endast 43 år gammal, ska bypassopereras imorgon och jag är så rädd att jag nästan kräks. Det spelar ingen roll att alla säger att det går bra och att ALLA blir så pigga såååå, jag är ändå skiträdd och vill bara gråta hela tiden. Flög ihop med IDIOTEN på jobb idag, han är en stor idiot. Jag tror jag ska skriva av mig hans uttalanden här i min blogg, så ska ni få se hur "trevlig" kollega jag har ... Det senaste var att "den maskinen måste vara en kvinna". GAH! Han borde sluta med steroiderna ...

Nåväl, en snabb uppdatering ...
Har fullföljt kursen jag skulle gå, har gått en till, 7,5 p och är nu inne på min tredje. Dock så inträdde lagen om alltings jävlighet, stipendiet som jag hade förhoppningar om att söka igen, lades så klart ner ... lagom tills jag skulle söka till andra kursen. HELT otroligt. Någon "där uppe" VILL inte att jag ska lämna mitt SKETNA jobb.

Jag har blivit sambo och är snart med hus igen. Jag behöver nog börja blogga anonymt igen, för hur lycklig jag än är med min sambo, så ställer OMGIVNINGEN till ett sjuherrans besvär HEEEELA tiden. HELT makalöst. Orkar inte dra allt här men nu kommer jag förhoppningsvis att bli LITE mer aktiv igen.

Så ... hur ser det nu ut på pengafronten?
Ungefär så här:
Mina avanzafonder:
Inköpsvärde: 52 600:-
Värdet nu: 53 874:-
Totalt har de gått med 1274:- vinst, men det ändras ju från dag till dag. Inte länge sen det var 30% MINUS.
Resten av finanserna får jag uppdatera lite senare, känner mig för splittrad idag ...

Jag säljer min bostadsrätt, jag har lagt ner en hel del i den så jag får väl ut precis vad jag lagt ut, varken mer eller mindre. Snarare mindre i så fall. 480 000 har jag begärt och jag har lån på 200 000:- så det ska väl bli en och några kronor över.

MEN, vi har ju då köpt ett hus, och det är ju en historia för sig själv. Utgångspriset var 3 000 000, det låg ute ett bra tag utan att vi såg det eller var intresserade. Sen fick de sänka till 2 700 000. Vi blev intresserade och besiktigade det. De vägrade först gå ner i pris, men efter besiktningen som visade på ÄKTA HUSSVAMP och dåligt tak, gick de ner till 2 550 000 och så ska de göra vid grunden så den är helt fläckfri. Skulle kunna skriva en hel roman om detta husköp men snart är det förmodligen i hamn. Jag skriver papper på min bostadsrätt imorgon och flytt blir det sen i april. Ska bli kul att äntligen få ett gammalt hus att inreda igen, hihi.

Undrar hur det går för mina gamla bloggvänner, ser ni detta får ni gärna skriva en rad =) (Ja, om ni saknat mina inlägg eller så, hihi)

1 kommentar:

Per Penning sa...

Välkommen tillbaka! :D