lördag 29 december 2007

Jag har en idé ...

... men inte kraft nog att genomföra den. Tror jag är rädd att misslyckas. Om jag har en idé och en dröm om något och INTE genomför den, så har jag ändå drömmen kvar ... tänk om man misslyckas, då har man inget kvar. Så fel att tänka så. Jag ser hinder överallt, jag kan inte för "det" eller jag kommer inte kunna för det eller det ... ÅHHH, blir tokig på mig själv. Varför ska man vara sån självplågare??? Istället för att sitta och blogga skulle jag kunna BÖRJA med att förverkliga drömmen ... men nejdå. Lättare att blogga eller hur? Hmm.

Idag har jag varit och köpt lister till mitt köksprojekt. Femhundra spänn för det ... suck. Tänker ofta på den där damen som figurerade på en ekonomisida, som helt krasst tänker att det är bara att sätta undan en massa FÖRST och SEN betala räkningar och SEN leva för det som blir över. JO, om man är ensam/sambo (som betalar det mesta vad jag förstår det som) och inga barn. SJÄLVKLART! Och i en hyreslägenhet där du VET vad du har för hyra år ut och år in. Inga oförutsedda utgifter. Inga lister som behövs, inget som ska fräschas upp eller renoveras/bytas ut. PERFEKT! Synd bara att jag väljer mer kvalité i mitt liv. För det är det enligt mig. VILL ALDRIG tillbaka till en liten tvårumslägenhet om jag inte absolut måste. Känner mig som en fånge men beundrar folk som "nöjer sig" med att bo så. Inget för mig. Så då väljer jag ... att betala, och gnälla lite, hehe.

Ska se en film =)

Gott nytt år!

Inga kommentarer: