tisdag 18 december 2007

Kuvert ...

En period när jag hade svårt att få lönen att räcka hela månaden gjorde jag så att jag tog det som blev över efter att räkningarna var betalda, delade summan på fyra och la i fyra kuvert som jag sen klistrade igen. Så skulle pengarna i ett kuvert räcka en vecka. Svårare än man tror och OJ, vad man ser hur mycket pengar som försvinner ... så lärorikt. Hade glömt bort det men kom på nu att jag ska göra så igen och se om jag fixar det ... vad tror ni?

Denna månad blir det 1500 i veckan och så har jag lite över, som reserv. Det ska då utöver det vanliga räcka till (blir niodagarsveckor då vi får lön redan på torsdag ...)

v. 1= Hela julveckan ...
Utgång en av juldagarna, dans eller krog?
Denna vecka kommer jag ha barnen hemma mest hela tiden förutom dagen då vi går ut.
Biobesök med barnen. 80x3=240 plus godis, blir ca 300:-

v. 2= Nyårsafton=fest/utgång, vet ännu inte vad det blir. Efter att ha blivit singel är man glad om man blir bjuden NÅGONSTANS alls ... suck.
Denna vecka kommer jag inte ha barnen=billigare levnadskostnad.

v. 3= Månadskort=450 kronor
Barnen kommer som vanligt och är hos mig två veckor.

v. 4= Vanlig vecka ...

Vi får väl se hur det går.
Fonderna har sjunkit ytterligare idag, hopplöst känns det ibland.
Torsdag kommer min lön och sen börjar sparandet, en månad tidigare än beräknat =) Håll tummarna!

Inga kommentarer: