onsdag 19 december 2007

Läst en blogg om köpstopp

Låter hur sunt som helst ... men jag är inte riktigt där än. Ställer mig lite frågor, som jag kanske skulle ställt de som har bloggarna istället?

1. Vad är livsnödvändigt? Kläder till barnen? Lördagsgodis? Presenter på födelsedagar/julafton?
2. Livskvalité för mig är att umgås med vänner. Ibland över en kopp kaffe, ibland över ingenting och ibland en runda på krogen, då jag är singel. Detta är INTE livsnödvändigt.
3. Jag undrar hur de lever?
4. Jag gillar att GE ... både av mig själv och prylar ...

Tvungen att skriva ett mail, får se om jag får något svar.

Klart tänkvärt i alla fall. Ska verkligen verkligen försöka inleda nya året i sparsamt tempo.

Är också bara så kluven, å ena sidan vill jag spara spara spara, å andra sidan är jag av inställningen "vad är det för mening, jag kommer ändå aldrig att få så mycket så att jag känner att det är "nog" och "kommer klara mig". Knäppt att tänka som det sista, men jag har verkligen INTE så mycket ÖVER och eftersom mitt liv kommer se ut så här i minst tio år, och inga ekonomiska överraskningar lär komma, så känns det motigt ... Hur tänker andra? Ser bloggar med folk som är tio femton år yngre och med mer inkomst, mindre utgifter och ett FETT sparkapital redan ... de har bättre utsikter. Å andra sidan om man aldrig börjar spara så kan man ju aldrig få ihop något sparkapital??? GAH, blir GALEN.

Inga kommentarer: