måndag 24 december 2007

Kuverten

fyller jag imorgon, och det blir 1500 kronor i fyra stycken som ska vara i åtta dagar vardera. Blir spännande att se hur det går. Planerar en utgång och blir det lika dyrt som sist så blir man lite orolig, hehe. Å andra sidan är barnen borta en vecka och då lär jag leva billigt =)

Julen över och jag SER FRAM EMOT att snåla lite, lite ångestblandat är det dock. Är van att snåla sen jag blev singel, men kan nog bättre än jag presterat tidigare.

Får väl göra en lista över allt jag kan stå emot att köpa. Svårast kommer att bli utgång ... det kommer jag inte kunna ändra på ... tyvärr. Kommer få värsta ångesten om jag ska äta, jobba, sova, äta, jobba, sova ... nä det håller inte, det VET jag ju redan innan.

Första vinsten detta året är att jag bestämt med barnen att vi ska gå på bio, och idag fick vi biopresentkort=gratis, SUPERBRA!!! Så imorgon när dagen börjar har jag 1500 att snåla med, första veckan. Andra veckan är jag som sagt själv och sen börjar jobbet igen. 450 kommer då att gå ut direkt då det ska handlas månadskort.

Inga kommentarer: