torsdag 27 december 2007

Slappedag

hmm, ska man nu ha ångest så fort man gjort av med pengar?

Var på rean igår.

200 tankade jag för
199 köpte jag en klänning för, rena kapet
700 handlade jag mat för

summa 1100 spänn ... på en dag ... och jag hade ca 1500 per vecka ... folk på lördag och sen nyårsafton. Det går helt enkelt inte. Så ... vad gör man då? Hittar extremt billig mat att bjuda på, JA, det ska jag. Funderar på att bjuda på paj av överbliven skinka och kanske någon med köttfärs/taco. Borde ju funka. Men kommer inte ifrån det faktum att det förväntas vin och snask. Snask har jag handlat men inte vin.

Och så var det ju nyår. Vi har ännu ingen plan och ingen av oss har fått någon inbjudan (man är ju singel ... suck) så då blir det utgång på club. Då är kostnaden för att ta sig dit MINST 200 spänn, 100 kronor inträde om vi struntar i att äta, vilket det lutar åt. Och sen kanske man ska dricka något där. SUCK. Jag lever helt klart över mina tillgångar.

Det positiva är i alla fall att jag kan avsluta mitt köksprojekt, mitt x kommer och hjälper mig och mamma är skyldig mig lite pengar som hon ska sätta in, så jag kan handla lister osv.

Jaja, vi får väl se helt enkelt.

Imorgon ska jag i alla fall panta burkar och flaskor, där blir ju några kronor.

Inga kommentarer: