söndag 16 december 2007

Ny månad.

AVANZA ZERO 200,00
ODIN Maritim SEK 100,00
Simplicity Indien 300,00
Gustavia Balkan 200,00
East Capital Rysslandsfonden 200,00

MEN så trött jag blir, uppdaterade min fondspar och då var värdet 19400, nu är det 18 988. Tjo, vad det hoppar upp och ner. Ändå har jag inga fantastiska summor, tänker på de som förlorar tusen och åter tusentals kronor när det svänger så här. Fast å andra sidan har de väl råd då, hehe.

Så här kommer jag månadsspara ett tag framöver och hoppas att det går bra.

Undrar så hur stor min bonus blir ... chefen är så snabb att säga att det gått bra, men när det kommer till bonusen har han hur många skäl som helst till att säga att det gått bra men inte SÅ bra ... hehe. Jaja, jag är glad över att få den så oavsett är det ett plus. Och som sagt, det ska gå direkt in på e-sparkontot som ska bli min buffert =)

Två utgångar är inplanerade inom det närmsta. Får bli förfest med redan inhandlad spiritus. Inte så mycket utgifter ute hoppas jag. Så himla SEGT att det kostar att komma IN på ställen, bara för att dansa. Klart att de behöver sitt men hur har folk RÅD egentligen???

Ser faktiskt fram emot att snåla lite. Jag har vant mig vid tanken att säga "jag har inte råd". Vilket inte funnits i mitt ordförråd tidigare. Samtidigt så ÄR jag en slösa som älskar att skämma bort både mig själv och barnen, trots att de aldrig frågar efter något ...

Efter räkningar och sparande så har jag FORTFARANDE 6500 kr kvar, det bör man väl klara sig på? Skillnaden nu är att jag tar med sparandet som en utgift. Det måste helt enkelt gå, det är bara så. Det som behövs köpas till barnen är ev. några andra skor, när snön kommer, de har bara "skolskor" som inte håller när blasket kommer.

Tills nästa gång ... =)

Inga kommentarer: