torsdag 13 december 2007

Lyxfällan ...

... varför går alla program ut på att ta ett nytt banklån? Om de inte ändrar sitt beteende så är de ju i samma sits om ett tag igen ... Barnflicka men inget sparande och ingen försäkring på barnen ... shit pommes frites. Jag dömer ingen men jag undrar VERKLIGEN vad det är som GÖR att SÅ MÅNGA hamnar i denna skuldsits. Är det alla dessa lättillgänliga lån eller vad ÄR det? Denna konstanta statusjakt, prylar, märkeskläder osv. Blir så trött ...

Vänder och vrider på alla mina räkningar och har fram tills nu tänkt att nästa år kommer det att bli bra. Men utan bostadsbidrag kommer summan av det hela att hamna på att det PRECIS går runt. Ok, om barnen skippar alla aktiviteter blir det några tusen mer per år men ändå ... känner mig faktiskt ganska orolig trots allt. Tänk om jag inte kan bo kvar ... Måste flytta ... Hur ska det gå ... Sälja bilen?

Usch, orkar inte tänka på det. Idag har vi bakat lussebullar med en vän och hennes barn, jäääättemysigt. Nu ska jag fortsätta se Lyxfällan =)

Inga kommentarer: