onsdag 5 december 2007

Totalt slutstressad

Vet inte varför jag känner mig så slut. På kvällarna blir det bättre, hoppas verkligen inte jag ska dyka ner i ett djup igen. Har förköpt mig i förvissningen om att det blir bättre nästa månad då bonusen kommer. Är så djupt imponerad över "Frisk ekonomi", Önskar önskar önskar och ska verkligen verkligen försöka börja nästa år på nytt sätt. Det får bli mitt nyårslöfte.

Ska så fort räkningarna kommit sammanställa året och sätta mig ner och filosofera vart jag kan dra in. Jag har några poster som kommer bli mindre i alla fall.

Bjudningar! SLUT! Kommer spara tusentals kronor. Bara denna månad har det gått 2000 spänn på att bjuda andra ... suck.

Barnens aktiviteter: Har kostat 2000 per termin, summa ca 4000 på ett år. Eftersom vi hoppar över en termin borde det kunna ligga på 1500-2000 på hela året.

Godis/Läsk-kontot: Tips på billigt godis?

Något som kommer öka blir i stället klädkontot: Har inte köpt några vinterkläder till barnen alls i år. Gamla och ärvda har det blivit. Endast vantar och mössa, skor har inhandlats.

Tandläkaren är en annan historia som känns som om den kommer stiga.

Däck! Måste jag ha nya.

Inga kommentarer: