fredag 22 februari 2008

Alltså, snälla läsare ...

PÅMINN mig när jag gnäller i min blogg, att OM jag ror i land mitt sparande detta året så har jag totalt sparat över 30 000!!! Är inte DET bra för någon som varit på botten av botten, känslomässigt och ekonomiskt??? Klapp klapp på min axel om jag lyckas och faktiskt klapp (åtminstone) ifall jag inte når riktigt ända fram. Totalt blir detta sparande 2 800 kronor i månaden.

Så här:
Buffert 1000
Fonder 1000
Barnen 400
Pension 200 (inget jag kan röra men ändå)
Riksgäldspar 200

Jag tycker detta levande är SKIT-tråkigt. Denna månaden blev som förra, med extraräkningar som jag BORDE räknat med men inte gjort. Nu har jag strukturerat upp hela året och ser att det FINNS månader som kommer att bli lättare än dessa två som varit. Förra månaden var det bilskatt och denna var det bilförsäkring. Det är 3 000 extra på dessa månader. Det MÄRKS ju så väl när jag redan har lite att röra mig med.

Ullared ska bli av har jag bestämt. Det är mest basic jag ska handla ... men jag känner att jag MÅSTE iväg.

Barnens presenter är nästan avklarade också. De ska få varsin mp4-spelare. SNIKET känns det då den ena är en välkomsterbjudande från ett erbjudande. Det var illustrerad vetenskap, två nummer, som min pappa fick i julklapp. Han är SÅ svår att köpa till men gillar den sortens tidningar. Lite finurligt men känner mig ändå snål. Barnen vet ju inte om det så då är det ändå ok. Så ska de få lite pengar, för de ska ju spara till diverse saker. Det känns bra. I Ullared kan jag också köpa saker till deras barnkalas, perfekt.

På söndag ska lilla tjejen på kalas, har inga pengar att handla present för. Får ev. låna av barnen, det brukar inte vara ngra problem, och då vet jag att det kommer tillbaka dit, hehe.

Här är mina räkningar:
Hyra 4900
El 451+ en till som ska komma
Vatten 341
Sopor 600
Lån 1376
Bensin 450
Bilförsäkring 1500
Månadskort 500
Barnomsorg 780
Fackavgift 508 (de glömde skicka ut förra månaden)
Internet 1333
Telefon fast 374
Mobil 179
Kredit 400
Gudbarn 100

Sparande 2800
Totalt blir detta ca 16 500

Nu ska jag laga mat till mina små snuffsor, de är hemma IGEN, och har gått rakt till kompisar, fnizz.

Ha en finfin helg!!!

3 kommentarer:

Växla ner sa...

du är duktig som kämpar, tänk på att det är det som gäller i första hand, inte precis när nu når målet
trevlig helg

Anonym sa...

Shit, Internet för 1300 spänn? Är det hela året? I övrigt tycker jag du kämpar på, och känn dig inte sniken för det där med presenterna.- Barn älskar sina föräldrar oavsett, och när de blir äldre kommer de förstå. Hellre det än havregrynsgröt till middag varje dag, eller hur ;-)

Life sa...

Ekonomisanering: Tack för ditt stöd! Behövs, hihi.

Anonym: Nej det är för tre månader. Brukar kosta 300 spänn per månad för 2 Mbit ... tack för det Telia, hutlöst. Har inte kollat vad det är som blivit extra på denna ... står väl på originalfakturan som jag inte fått ... får nog kolla upp det. Har du tips på billigare bredband så tas det gärna emot. Inget som strular dock, måste FUNGERA!!!