söndag 17 februari 2008

Förkyld

som attan. Mår inte alls bra, varken kroppsligt eller ekonomiskt. Tog lite av mina buffertpengar men nu är det stopp. Nu blir det äta ur frysen resten av veckan. Barnen är hos sin pappa, fast om en stund kommer stora tjejen. Hon har varit på "sova-över-kalas" och han "hade inte lyckats fixa bil". Jag tänkte att jag SKITER väl i det, kan han inte be mig ska jag inte köra henne in till honom. Så hon får gå hit och vara här tills han kan fixa en bil. (han har tydligen missat att vi har VÄLDIGT goda kommunikationsmöjligheter) Jag har kört såå många gånger och för det får jag bara skit tillbaka så nu när bensinlampan lyser så bryr jag mig inte. Så får jag se lilla gumman också. Så kläcker han av sig "JA, hon vill ju INTE åka tåg". Nä, sa jag, det är väl inte så konstigt, hon har ju aldrig åkt tåg tidigare, själv. Ibland är han så kall och krass, bara precis för att han ska slippa själv. Jag tyckte att det kan man väl inte bara bestämma så där, det får man ju förbereda ...

Det lustiga var att jag hade ju en fikavän här, och hon är också separerad, hennes flicka skulle på samma kalas och hennes pappa hade ju då samma problem, så då fick mamman (min vän) vara hemma och passa så deras flicka hade någonstans att vara ... Alltså för mig är det inga problem och inte henne heller, men man kan ju bara bli så trött på att det är så svårt att planera. HAR DU INGEN BIL, så åkt kollektivt, han visste ju OM det!!! Nä, allt handlar om att de är för LATA och EGO. Kan tillägga att mina bittra ord kommer ju inte bara efter denna gången ... det har ofta varit så. Har man barnen alltid annars, förutom fyra dagar på en månad, så kan det ibland kännas käckt att kunna planera in "vuxenaktiviteter" de få extradagar man har. Eller bara få lov att "VARA", inte ha något att passa hela tiden.

Nu kommer hon i alla fall snart =) min lilla mysisgumma, hon ringde hit och sa att de hade haft JÄTTEKUL. Blir helt varm i hela kroppen hihi. Kan se dessa fnittertippor framför mig ...

=)

Ska försöka få i mig en kopp kaffe. Sen blir det nog soffan resten av dagen ...

Ha en fin dag!

2 kommentarer:

Miss Millionairess sa...

Hoppas du mar battre snart...

Anonym sa...

Du gör det jättebra som faktiskt försöker göra ngnting åt din situation!
När man har barn så är det oundvikligt så att det går en hel del pengar till de små liven, men aldrig att vi skulle vilja byta bort barnen mot ett fett bank-konto, så vad är väl vinterkängor och gympadojor mot att få mysa i soffan och få höra alla sanningar om livet? Krya på dig/Gitarr