måndag 11 februari 2008

Brand ...

inte så dramatiskt som det låter men det verkar som om jag oftare än andra har brand i mitt liv ... kan det vara så? Har alltid varit fascinerad av eld, men igår blev jag rädd ... igen. Hade lagt in min vetekudde i micron då plötsligt hela huset började blinka. Sprang ut i köket, stod precis brevid, och såg till min fasa att kudden börjat brinna ... Fy fasiken, kastade ut den i vasken och allt slutade lyckligt ... men fy vad man hinner tänka mycket. Tänk om jag skulle tagit en dusch under tiden eller något annat. Den minimala elden lyckades få ut GANSKA mycket rök under den lilla sekund kudden fick brinna. Huh. Men men, varför tänka "tänk OM" när allt gick bra, hihi.

Idag var jag tvungen att handla frukt .... fanns ingen frukt för barnen att ta med sig till skolan, så jag tänkte att jag tar för hela veckan. NÄSTAN HUNDRA SPÄNN!!! VA, en mjölk, några bananer, äpplen och clementiner. Och det var ändå på Willys. Fattar inte hur man ska HA råd att leva som ensamstående.

Ja, nu är det SYND om mig igen, fy attan för detta GNETANDE. Just IDAG känner jag att jag bara vill dränka mina sorger i SHOPPING, hihi. Det hade förmodligen slutat med att jag legat och gråtit och haft ångest för DET istället. Så det skiter jag i.

Kollade fonderna ... femtonhundra NER sen sist jag uppdaterade min räknare.

Om en månad ska jag åka till Ullared och handla NÖDVÄNDIGA saker, såsom underkläder, strumpor, gardiner (som jag fortfarande inte har i två rum ...) och lite annat nödvändigt som jag bara skjuter upp och skjuter upp.

Jag kan verkligen bli ledsen när jag hör om folk som DRIVER med tanken KÖPSTOPP. Hörde något på radion ... en programledare som var FÖRTVIVLAD över att hennes kompis inte hade stora planer på vad hon skulle göra med lönen när den kom. Och HON skulle ha köpstopp, hur länge vet jag inte, men då gick det ut på att hon skulle lura kompisen att köpa saker till henne och så skulle de låtsas att det var en present, men sen skulle hon efter köpstoppet BETALA sin vän för presenten. Ok, kanske löjligt att bli uppretad, men det ÄR verkligen som att sticka en kniv i min ekonomiska situation. Och jag vet att MÅNGA har det ÄNNU magrare än vad jag har. Jag har valt ett lite dyrare boende, så egentligen "får" jag kanske inte klaga ... eller dyrare är det inte. Hade jag haft en trea i en lite större stad hade kostnaden varit densamma. Jag tror inte heller att de som gör ett så tramsigt program gör det i syfte att reta någon eller såra någon. Men jag har blivit så extremt medveten pga av min situtation. På gott och ont.

Nu är det ett nytt sexturistprogram på tv:n. Är det reklam för sexköp eller? Ibland är det bättre att inte veta ...

1 kommentar:

Per Penning sa...

Kämpa på, du är duktig. :)