torsdag 14 februari 2008

SKIT också ...

jag som är så NOGGRANN ... HUR i H-E har jag kunnat MISSA en Teliaräkning på 1333:-?!? Fick en påminnelse idag ... att de skulle ha pengarna den 20 senast. Fick snällt ringa och be på mina bara knän om lite uppskov ... nädå, de var trevliga och det var inga problem att betala den DEN 20:e eller till och med till lön. Så det var ju skönt. Men nu känns det återigen som att den där fina månaden som komma skulle blir lika mager som denna.

Jag har bara tre saker att säga om DET, och det är TRÅKIGT TRÅKIGT TRÅKIGT.

Jag skrev igår att jag känner att det är jobbigast att inte kunna vara social. Man kan ju tänka att det kostar ju inget. Men idag fick jag då en invit att vi kunde ju fika imorgon, och det är en vän som jag gärna träffar och sist vi sågs var hemma hos henne. Alltså känner jag ju att nu är det min tur. Och vad finns det??? Absolt INGET. Jag har inget bröd, inget smör, inget pålägg. Brukar inte ha det mitt i veckorna eftersom ingen äter MACK-frukost. Barnen äter på fritids och jag äter gröt. SÅÅ ... imorgon ska jag då vara social ... och har inget att bjuda på. Och säg nu inte att jag kan väl bara bjuda på en kopp kaffe? Jo, förvisso kan man det ... men det vill jag inte. Känns snålt, tråkigt och inte alls gästvänligt ...

Gick och köpte örhängen till barnen ... jag VET, skitdumt, jättekorkat och asknäppt. Men det gjorde jag. Nu måste jag skärpa mig igen, hehe.

Ingen bra dag alls ... ekonomiskt. Tur jag har Per P som peppar mig, hihihiii.

Fortfarande inget från FK ... undrar just vad de sysslar med. Polisanmäler folk? Kanske man kan polisanmäla dem? För motarbetande av bidragstagare ... eller nåt.

Annars har det varit en fin dag, fick finfina hjärtekort av barnen, man blir ju helt tagen ...
På jobb har jag haft den roliga kunden, hehe. Hon tror så mycket. När hon ringde och sa att "det var inte så mycket", och "det tar bara en halvtimme" så tänkte jag SURE!!!

Det tog 3 timmar! Och förra gången hon var hos mig lyckades hon med foten stänga av min DATOR!!! Och liksom barnen sa hon "DET VAR INTE JAG!!!" Trots att jag såg hur hela hennes fot var på av/på-knappen. SKICKLIGT va???

Jag kanske skulle ringa FK och säga att jag har bara "lite" och när jag väl är där säger jag "jag går inte förrän jag fått mina pengar!!!" Det hade nog satt fart på dem, hehe. Eller inte ...

Nu ska jag vila nacken.

Hoppas ni får en fortsatt fin alla hjärtansdag!

5 kommentarer:

Växla ner sa...

försök du med det hos FK, gjorde jag när jag var långtidssjuk, men fick ändå ge mig, de har inte bråttom när man gnäller, skäller eller slår dom. Men testa o säg gulledej om du fixar detta, då funkar det ta mig den. Med fräckhet kommer man långt men ännu längre med lite smicker.
hoppas det fixar sig

Life sa...

hihi, jag tror jag lugnar mig helt enkelt, det är ju bara några hundralappar och numera har jag ju en fet (HAHA) buffert att ta av!

;-)

Miss Millionairess sa...

Jag vet precis vad du menar med det sociala. Jag tycker med att det ar jatteviktigt. Visst behvoer det inte NODVANDIGTVIS kosta nagot men ofta blir det ju pengar pa smasaker just som du sager. Naja, kop nagot billigt och gottit sa gar det fint.

Poor me sa...

Vet precis hur det känns med bortglömda räkningar! Konstigt nog händer det mig med Telia också... Ibland undrar jag om de struntar i att skicka ut räkningar bara för att kunna stressa upp folk med påminnelser... :)

Life sa...

Ja, Poor me, det var som när jag VARJE månad fick INKASSO från Eon. När jag kollade lite närmre så visade det sig att de har förfallodag den 11:e ... Och de skickade inte ens ut någon påminnelse utan gick direkt till inkasso. Undrar just hur det samarbetet fungerar. Ringde man till Eon hade de ett direktnummer/koppling till ifall man fått inkassokrav. Lite underligt att man behöver inrätta en direktlinje till inkasso, det måste ju innebära att det är otroligt många som "behöver" prata med inkasso. Fick förfallodagen ändrad och sen dess är det inga problem. Teliaräkningen har jag ingen aning om, kanske det är som du säger, att de struntar i det, så får de ju mer i slutändan ...