onsdag 13 februari 2008

Rapport ...

... jo, nu har jag ca 160 kronor kvar i plånboken och 35 kronor på lönekontot. Fortfarande inga pengar från FK. Alltså inget månadskort. Vet inte exakt hur mycket som kommer att komma från dem, räcker inte till ett månadskort men då tar jag det kronorna från bufferten. I den har jag ju ändå nästan 4 000 kr mer än beräknat denna månad.

Idag har min ena flickas vinterskor gått sönder ... så det måste jag också fixa. Är så besviken så det finns inte, ska ett par skor inte ens hålla en säsong, bara för att man köper "vanligpris"-skor??? Jag brukar alltid spara kvitto men är osäker på just detta paret. Visst borde man få reklamera dem i så fall? Hon gillar dem ju och har bara haft dem ett par månader och så gick dragkedjan sönder ... SKIT! Så nästa månad blir det 2 x gympaskor, ett par vinterskor ... Pyjamasar har de vuxit ur och det får väl bli Ullared, där är de jättebilliga.

Idag har vi i alla fall lyxat till det rejält, skippade Pilatesen eftersom jag har ont i halsen och känner mig SÅ trött i hela kroppen, början till förkylning? I alla fall, så hittade jag ett paket VÅFFELMIX, whooohooo. Barnen fick gå och köpa lite grädde för 11.50 (illa illa, men ibland måste man lyxa) och sen smaskade vi, tillsammans med mormor, i oss våfflor med sylt. LYXIGT VA?

Känns ändå HELT ok och som att jag klarat denna bistra månad (både väder- och ekonomimässigt ... om det ordet finns) bättre än förväntat. På fredag åker barnen till sin pappa och barnbidraget kommer nästa onsdag. Mat har jag fram tills dess, bara det lilla behövs, mjölk, grönsaker och frukt. Bröd kan jag baka. Det tråkiga blir väl helgen ... att inte kunna göra något. Och nästa vecka när jag är home alone ... tänk om man bara kunde åkt och tagit en fika på stan med en kompis ... jaja, det kommer väl fler gånger.

Skulle så gärna köpt något litet litet till barnen imorgon, kanske får ta och göra det. Det räcker ju med något roligt choklad, de blir ju glada för det lilla. Har gjort fina kort till dem också. De har förvisso sett dem eftersom vi pysslade tillsammans igår, så det blir ju ingen överraskning, då de var väldigt bestämda på vilket av dem "de skulle vilja ha" hihi.

Hoppas alla mina läsare får en HÄRLIG Alla hjärtans dag!!!

Tack för tips om snacks till kvällskvisten och uppmuntran Per P, det betyder otroligt mycket när man ibland dyker ner och känner att det mesta är trist!

=)

Inga kommentarer: