måndag 25 februari 2008

Är det en slump att jag alltid ...

... hamnar framför "Sexturism i Thailand" eller "sexpredators" osv, eller svämmar tv fullkomligt över av skräckhistorier??? Jag vet, det finns en avknapp, men jag blir så ... jag vet inte. Förbannad, ledsen, chockad, förtvivlad och RÄDD. Vad är det för VÄRLD mina goa fina underbara tjejer ska växa upp i?!? De har kommit i åldern då de börjar röra sig lite mer "fritt" och många av deras kompisar springer överallt hela tiden. Jag är lite mer hönsig, till mitt eget förtret. Men var gång jag ser såna här program får jag fog för mitt hönsande. Jag inser att jag inte kommer kunna springa dem i hälarna hela livet ... och det gör mig rädd. Jag får helt enkelt försöka fostra dem till tänkande och ifrågasättande varelser. Som deras pappa säger "fega människor lever längre". (inte för att HAN tillhör den gruppen, hehe)

Det är normala samtalsämnen, säger en 43-årig man då de läser upp hans PERVERSA chattlogg. Han är SÅÅ rädd säger han sen. WELL, he'd better be ...

Kanske är jag så ARG idag pga av att "HAN" ringde igår igen. Det är sen nyårsafton och jag får riktig riktig ångest när han hör av sig. Jag vill mest slåss eller något. Naturligtvis på fyllan. Jag frågade vad han ville och han sa att han bara ville "pata lite" (kunde knappt) Då sa jag att det vill INTE jag, och så slängde jag på luren. Efter det kom det i vanlig ordning ett "Fförlåt" på sms och efter DET ett mail ... Jag vägrar svara. Han skrev att det inte "var meningen" ... nähänä. Hur svårt kan det vara att fatta. Nu låter jag JÄTTEHÅRD, men ni kan tro att det tagit energi av mig. Först försöker man göra det snällt och schysst ... sen börjar man bli lite irriterad och sen ... grrrrrrrrrrrrrrrr.



Nåväl, nog gnällt, nu till något mer positivt! Vet ni VAD???

JAG FIXADE MÅNADEN!!! WOWIIIIIIIIIE. GLAD!!!

Det TRÅKIGA (FAN, varför måste jag alltid se så negativt?!?) är då att denna månaden blir likadan ... Jaja, jag ska väl klara det med. (Ser ni, lite stursk blir jag, hehe) Och det är RIKTIGT NICE att titta på mitt sparande =) Hur det sakta men säkert VÄXER. FAKTISKT.

Och en annan bra sak idag är att jag varit ute och gått, i och för sig gör jag det nästan varje dag på middagen då vädret tillåter. Och idag, det var HELT underbart, fick SÅ mycket vårkänsla. Riktigt riktigt härligt!

DET får dröja kvar tills jag ska somna.

2 kommentarer:

Per Penning sa...

Du fixade månaden?? Bra jobbat. Ett steg i taget och du kommer på guldkant en dag. :)

Växla ner sa...

bra gjort, och sparandet växer ju