måndag 4 februari 2008

"Kvinnor ger män glädje ...

... och män ger kvinnor pengar ... det är rättvist." säger de på tv. Jodå ... "så e de"

Programmet handlar om sexturister, och män som är ute efter en thailändska att gifta sig med ...

Är det samma män som är chefer här hemma, med ledaregenskaper och annat kvalitativt som en chef bör ha?!? Jag menar en sån man, med så fantastiska egenskaper, borde väl inte behöva köpa sig en fru?

Klart man ska köpa sig en fru, för att man kan. Så tragiskt att det verkar vara kvinnans enda utväg. Säkert blir de lyckliga ... bara hon ger honom glädje och hon får pengar ...

Inte konstigt att man tappar tron på det mesta ...
...

Och jag tycker det är fantastisk, när jag nu pratar om Thailand, att allt prat om miljön osv, att folk åker som tokgalningar till Thailand. VAD gör DET med miljön??? Och allt som inte är så fantastisk när man väl kommer dit, är det fler som tänker på det? Jag har aldrig varit där men jag pratade med en kvinna som faktiskt INTE tyckte att det var så fantastiskt att se alla äcklo-vita-män som kladdade på allt som rörde sig, barn, pojke eller flicka. Hon sa att hon ALDRIG mer ville dit. Och NEJ, hon är en helt vanligt lyckligt gift och mycket vettig människa. Varken bitter eller konstig på något vis. Men hon tog mycket illa vid sig av att se det.

Glömmer resebolagen att säga det i annonserna, hon blev helt chockad, minst sagt. Kan ju inte varit att hon var på ett ovanligt konstigt ställe, då hon åkte charter.

Jag stannar hemma ... för att jag kan. Orkar inte se klart programmet, blir ännu mer depp av det.

3 kommentarer:

Thomas sa...

Hej,

Såg att du kollat in min sida. Det lilla jag har läst av din så verkar du vara en stark kvinna, det verkar ju hänt en del saker i ditt liv. Jag har just kommit hem från kvällsskiftet från mitt jobb och skall snart iväg på ett firma jobb (först 5 timmars sömn). Inom kort skall jag läsa på om dig! Verkar vara en trevlig blogg detta.

Växla ner sa...

såg inte programmet, men känner igen det du berättar från vad många andra har berättat från sina Thailand-resor. Tragiskt för thailändarna behöver så väl turist-inkomsterna, dock inte på det sättet som många medelålders män ägnar sig åt.

Marcus sa...

Måste hålla med. Det är sjukt att man kan åka iväg och leva så oansvarsfullt. Man blir äcklad.