torsdag 7 februari 2008

Från Thailand till Fredsstyrkan ...

... såg en snutt på ett program igår. Någon kanske kan upplysa mig mer om vad det var för program. Tror det var på TV4. I alla fall ... snutten jag såg, vittnade om att det inte bara finns äcklo-gubbar som kladdar på barn i Thailand. Det finns även ANSVARSFULLA och UNDERBARA män som hjälper folk.

Satt och GRÄT framför tv:n (samtidigt som jag tänkte om , GIFT DIG MED MIG UNDERBARA MÄNNISKA =) Det var en pojke som var döv och som denna fredsstyrka åkte och hälsade på och vårdade och till slut fixade ett hem åt honom. (Jag sprang fram och tillbaka och la barn, så därför denna hoppiga story ... önskar jag sett hela programmet ...) I vilket fall så verkade denna pojke gå från dörr till dörr och inte höra hemma någonstans.

Stor STOR eloge till alla de som verkligen GÖR SKILLNAD och åker iväg och gör så mycket gott. Jag blev helt tagen ... kanske jag borde se fler såna program ... så kanske kanske jag kan börja tro på folk igen?

Och Ä N T L I G E N ett program som inte bara handlar om snaskigt snusk med "vem-tar-vem-story".

GLAD =)

1 kommentar:

Per Penning sa...

Jag såg också programmet och inte var ögonen torra, inte.

Förhoppningvis är det väl så att 'äcklo-gubbarna' är i minoritet.