onsdag 27 februari 2008

Hushållsnära tjänster ...

... VISST kunde det vara något för en sån som jag? Jag åker till jobbet 6.20, är hemma igen 16.30. Sen börjar terrorn:

Det ska packas upp väskor (eller rättare sagt tjatas på barnen)
Ev. ska det handlas (försöker storhandla)
Lagas mat
Äta
Diska undan eller stoppa i diskmaskinen
Plocka undan diverse stök
Fixa läxor
Tvätta
Plocka i misären
Kolla posten och göra diverse ärenden
Få barnen och mig själv i duschen
Fem minuters mys med barnen

Och detta utan några barnaktiviteter.

Men VISST; jag tror faktiskt att jag behöver lite hushållsnära tjänster. Någon som vet var jag kan vända mig och FRAMFÖRALLT, VAR I MIN BUDGET stoppar jag in kostnaden???

Oj, nä JUST det, de här hushållsnära tjänsterna är nog inte för såna som mig. När jag tänker efter. Och sitt nu inte och säg att jag får prioritera, för snart FINNS det inget att prioritera bort. Jag prioriterar i o f s att spara en slant som ren och skär trygghet för framtiden. Kanske är det fel. Kanske kan inte de som har hushållsnära tjänster spara? Ja, inte vet jag. Men jag känner mig TRÖTT ... och SLITEN ... hade verkligen behövt en vecka eller ett par år på SPA.

Tänk en vecka med bara mys för MIG, inte passa upp på någon, inga telefoner, ingen tv, ingen dator, bara ... lugn ... och ro ... Jag älskar mina barn över allt annat men just idag känner jag mig bara så trött ända in i själen ...

Inga kommentarer: