fredag 28 mars 2008

-0,29%

sen starten av mitt sparande. Det är ju inte 35 plus men i alla fall åt rätt håll.

Just nu känner jag mig INTE stor ekonomisk. Denna månaden kommer bufferten att ryka all världens väg, och säg INGET, jag känner redan att jag misslyckats ...

Jag och en kompis bestämde oss för att åka till Legoland i sommar. Där går 2000 kr ...

Sen fick jag för mig att jag skulle bjuda min bror och hans sambo på musikal. Båda fyller år nu och vi brukar inte ge för mer än ett par tre hundra kronor, men eftersom de hjälpt mig så mycket så ville jag ge lite extra och blev glad när jag hittade något som de nog uppskattar ... ja, om det hade räckt där då ... nej, då bestämde jag att jag och BARNEN också skulle följa med ... Har JAG fått hjärnsläpp eller??? Dessutom fyller båda barnen år denna månaden och ska ha kalas, både barn och vuxenkalas ...

Pust ... jag får riktig ångest för att jag handlat så vårdslöst ...

Får nog ta hela helgen till att vila upp mig och fundera hur F-N jag ska lösa detta.

Jag måste ju alltid ha ett Å ANDRA sidan ...
så kommer de här:

Jag och barnen har inte gjort något kul på LÄNGE, musikalen är i december och jag tycker det är en kul sak som barnen nog gillar ...

Som SAGT, min bror är verkligen värd en dyr present ...

Sommaren, det kommer vara det som är vår semester i år. Tvåtusen inkluderar två övernattninngar och två dagars inträde för oss tre. Dock inte broavgifter och annat ...

...

Trevlig helg på er!

6 kommentarer:

Växla ner sa...

trevlig helg till dig med

Mia sa...

Jag tycker verkligen att du gör rätt!!!! Jag vet att livet tvärt kan ändra riktining och att bara spara och aldrig kunna använda pengarna är inte bra det heller!!! Mitt stora dilemma just nu är tänk om jag bara sparar också händer det mig något!!! Näe, lite av varje är bra för kropp och själ!!!
ha en bra helg!

Life sa...

Ekonomisanering: TACK!!!

Änkan: Ja, EXAKT de tankarna har jag med. Livet är så skört ... och vad som helst kan hända. Å ena sidan så får mina barn en pytteslant ifall det, gud förbjude, skulle hända mig något, tankarna finns alltid där ... Så också när man tänker att man ska spara spara spara. Tittar mina barn tillbaka och tänker att de hellre hade gjort saker också än bara fått en hög pengar. Jag tror nog mer att de uppskattar en och annan musikal, bio och så vidare. Man kan inte bara spara. Så TACK, det var precis det jag behövde höra nu!!! TREVLIG HELG!

Anonym sa...

Misslyckats har du väl inte? Att misslyckas är inte att få bakslag, det är att ge upp när det inte går som man vill. Tycker jag i alla fall! :)

Miss Millionairess sa...

Jag tycker ju sjalv att semestrar/resande ar valdigt viktiga sa det skulle jag inte se som ett misslyckande - jobbigt dock att ha sa manga utgifter samtidigt.

Life sa...

Säker ekonomi: Nä, det är nog sant som du säger. Jag har ju ändå mina mål kvar, jag har ju sparat mycket mer än jag tänkt, men du vet. Då blir man gärna lite girig, hihi.

Miss M: TACK, ja, så får man nog faktiskt tänka. Jag kan inte sitta hemma på kammaren resten av livet, vad ska jag DÅ med pengarna till =)