måndag 17 mars 2008

Jaha, så stöter man på patrull direkt

Jo, jag KOMMER nog att förverkliga min idé, men jag behöver nog lite hjälp tror jag. Ska höra mig för hos en tjej som lovat hjälpa mig ifall mina idéer ev kom att bli verkliga, hehe.

Har dock insett att jag har INTE råd att stå med månadskostnad i form av e-butik. Vilket är 100% nödvändigt. Så det får jag undersöka. För att genomföra mina planer behöver jag en dator, en hemsida, e-butik. Och extremt mycket tid ...

Ja, ni tycker säkert jag är helvild och snurrig. Och det är jag nog. Jag kan ena sekunden vara helfokuserad på min uppgift för att sekunden efter ge upp, bara sådär. Och det är just mitt stor problem, jag ger UPP.

MEN, jag har börjat vända trenden. Innan tänkte jag att det var OMÖJLIGT för mig att spara pengar, hade ALDRIG EN SPÄNN kvar på kontot innan barnbidraget kom, och se nu, nu har jag flera hundra och det är inte bara denna månaden. Hade det varit tidigare hade jag sagt att det inte var lönt. Och slösat upp mina sista kronor ... Det gör jag inte längre. Trots att jag kan. Det kommer säkert en månad då jag GÖR det bara för att jag KAN, men det är inte längre dit jag strävar. Det kunde nästan bli som att jag gick och TÄNKTE på att jag hade pengar och det var ju en "främmande känsla", så bäst att göra så som jag "lärt mig", sätta sprätt på dem fortare än kvickt.

Så jag kanske ska ge mig lite mer tid ändå, vad gäller mina idéer, det är mer än jag trodde som måste fixas, och under tiden sparar jag lite pengar till den där datorn. (och jo ... det kan mycket väl vara så att nästa vecka har jag vänt kappan igen och köpt den, haha) Jag får låta det gro lite till, tills jag kollat upp det som behövs. Största problemet är att jag inte vet var jag ska HITTA MIN lösning på de olika stegen. Skrev till Skatteverket idag, och det kom "blahablaha-paragrafer" tillbaka. De ska inte göra det lätt inte. Frågan var i fall det skulle räknas som företag eller om det ev. gick under hobby. Jag vill dock aldrig hamna i den sitsen som jag hamnade i pga av mitt x, så då skattar jag hellre för det och är hundra procent säker på att det går RÄTT TILL.

Wish me luck =)

Jag ska sätta mig och göra upp en PLAN, som jag kan beta av, bit för bit.

7 kommentarer:

Anonym sa...

hej från kaos till koll.

Jag tror på dig!
GO GIRL you can do it!
Tro på dig själv, och lita till din intuition.

Förstår att det är svedda vingar därbak på ryggen, efter det som du har varit med om.

Du fixar det här galant, och om du inte kör/provar så kommer du att ångra dig.

Sök upp de människor som förstår och stöttar dig, men även dem som har det kritiska-analytiska ögat, som kan se var det "glappar".
En klockren affärsplan då har du din e-butik och en sajt som väger lika mycket mot affärsplanen!
Dessa två bör inte halta.

Good luck!
/e-marketing-studenten

Anonym sa...

Ville bara meddela att jag har gått & köpt en superbillig datorn.. är du intresserad kan du få länken..

Life sa...

ÅH, TACK, jag behöver verkligen all peppning!!! Och just av denna sorten =)

Tänk vilken resa det kan bli, från totalt i botten till ett kreativt blomstrande och välmående ... (det sistnämnda har jag förvisso, men jag gillar att utvecklas, att inte "fastna". TACK!

Life sa...

Tack Linda, skicka gärna länken till mig. Dock krävs det en del av datorn jag behöver, men att kika kan aldrig vara fel!

=)

Kerla sa...

Aktar mig noga för skatteverket. Man blir bara förvirrad ;)

Jag undrar alltid varför jag med erfarenhet, åtminstone normalintelligent, och med högskolekurser i juridik och ekonomi inte kan förstå vad dem säger.

De är obegripliga.

Life sa...

Kerla: Haha, vad bra, jag är inte så högutbildad och jag trodde det var därför jag inte fattade, jag har verkligen, och då menar jag VERKLIGEN, ifrågasatt min egen intelligens och bara deras svar får en ju att börja tvivla. Det verkar ju såå krångligt så det finns bara inte. Men en vacker dag kanske till och med jag fattar.

Anonym sa...

hej!
att starta e butik kostar väl inget??? inte de jag har kollat på iallfall.