tisdag 25 mars 2008

Doohh ...

Svårt att bestämma mig ... ang. mitt projekt ... Har hittat dator, men kan inte avgöra ifall jag ska genomföra köp NU. Det finns en dator med ok prestanda, med 12 månaders räntefritt, vilket ju är lockande och då skulle det röra sig om 5-700 kronor i månaden i ett år, utan ränta. Det känns ok och det tror jag att jag skulle fixa.

Ett + : Jag insåg häromdagen att jag ligger 3 000 kronor PLUS i mitt buffertsparande. Eg skulle den legat på 3 000 men jag har vid mars månads utgång 6 000 =) GLAD!

Ett – : Fondsparandet är en skräll åt andra hållet. Enligt mina beräkningar borde jag ha 21 000 där och mina fonder bara RASAR och står fortfarande på 18 000 trots månatliga insättningar à 1 000 kronor sen årets början. Funderar på om jag ska stoppa fondsparandet ett tag. Vad tycker ni? Eller är det nu man ska köpa??? Från 35% PLUS till 4% MINUS ... stor suck ...

Och ... tillbaka till mina projekttankar ... Det är ju det där med tiden. I och med att man är ensamstående så har man ju ingen som kan "hjälpa" en med vardagssysslorna och allt annat som tillhör för att få vardagen att gå runt. Flickorna är jätteduktiga och hjälpsamma men det är ju inte riktigt samma sak ... Så min plan, mitt projekt ... där jag bara behöver tid ... jag vet inte. Just nu har vi inga direkta aktiviteter, nästa termin ska de börja igen och då kommer JAKTEN, på tid och kvalité i vardagen ... jag har SÅ svårt för att få allt att gå ihop. Jag hade behövt en hustomte ... som fixade medan jag är borta. Eller vad var det nu det hette? Sambo? Just det ja ... men det kan man ju inte bara bestämma sig för ... tyvärr.

Tack i alla fall, alla, för uppmuntrande inlägg, det betyder mycket. Jag ska bara bestämma mig. Ena sidan av mig säger "KÖR!!!" medan andra säger "Nä, vänta nu lite här, skulle DU klara av det?!?" Som två smådjävlar på varsin sida. MYCKET frustrerande. Jag kom på att jag fixar inte detta med hemsidesupplägget heller, vilket kommer betyda ytterligare en kostnad. MEN, för att DRA igång projektet så måste jag ha en dator, det är det absolut minsta kravet. Så kanske jag ska starta där? En dator har jag användning för i vilket fall. Hemsidesplats HAR jag redan, men ingen klar hemsida. Jag vet grunderna men till det jag ska göra krävs det lite mer kunskaper än de jag har. Håhåjaja. Vilka i-lansproblem känner jag nu ...

Har varit lite inaktiv de sista veckorna, ska försöka läsa ikapp hos er, kära läsare =)

Ha en fin vecka!

3 kommentarer:

Mia sa...

Set är svårt att få tiden att räcka till!!! Som sagt en hustomte... Funderar också hur jag ska göra med fonderna, mina rasar också heöa tiden... himla trist!! Hoppas du hittar ett beslut i dina funderingar!

Admin sa...

Varför inte köpa en laptop för 4000 med 160 gb minne? Verkar dumt att ta på avbetalning. Vad är det för projekt du ska göra som kräver så mycket prestanda att datorn måste kosta över 8000? World of Warcraft?

Life sa...

Njä, en laptop a la dålig prestanda HAR jag redan, den duger INTE att arbeta med, tro mig =)). Jag behöver program som tar MYCKET kraft av datorn =) Men om jag tar en på avbetalning utan ränta tror jag att jag fixar det snabbare än ifall jag ska spara till en. Då ligger dessutom projektet återigen ett år framför mig, att ens sätta igång med det. Men det är just detta som jag känner mig kluven till också, jag VILL ju inte ta något på avbetalning om jag inte måste. Så lite fasta utgifter som möjligt. Samtidigt så känner jag mig själv, när jag väl lyckas spara ihop några korvören så BLIR jag för snål för att slösa bort dem, hehe. SVÅRT!!!