tisdag 4 mars 2008

Typiskt ...

... den här bloggen ville jag ha för mig själv ... att "han" var en smygis visste jag, men att leta upp en blogg för att man sett mig ha den uppe på skärmen och sen börja "snoka runt" här ... känns lite läskigt eftersom han inte sagt något. Speciellt som jag stängde ner min hemsida av anledningen att jag kände mig förföljd. Nu får ngn annan som känner mig ta del av mina innersta tankar ... och det känns så där må jag säga ... men så klart är bloggen öppen för alla att läsa, så är det ju.

Jag syftar på en kollega, som först låtsas som att han inte kollade min före detta hemsida, vilket jag också misstänkte. Men när den lades ner så frågade han faktiskt efter den. Så då fick jag det bekräftat.

I alla fall, idag kom det en kommentar som visade att jag förstod att han varit här inne. Först tänkte jag att nu slutar jag skriva. Men sen tänkte jag NEJ, varför skulle jag??? Har han ngt intresse av att sprida runt vad jag gör med mina pengar eller på mina helger, må så vara. Har man inget eget liv är det väl skönt att rota i andras ... Så hjärtligt välkommen Mr L.K. =) Jag borde i och för sig ha anat det ... du brukar vilja ha ett finger med precis överallt ... så det är väl ok. Men har du åsikter om min blogg får du gärna skriva det här och inte komma med antydningar in real life som man säger ...

Pengaångesten har lagt sig, har inte något direkt att ångesta mig för, jag har ju så jag klarar mig ... om det skulle knipa =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

om du vill kan du ju faktiskt begränsa dina besökare, att bara personer godkända av dig får komma in och läsa.
Jag har själv inte den funktionen, men funderar på den, då jag ibland inte vet vilka som läser, eller vet och inte vill att de ska läsa...
/e

Anonym sa...

Jag tycker du gör rätt som bloggar på! Dessutom vore det trist att inte få läsa din blogg! :)

Simplicity sa...

Hejsan!

Är en svår avvägning det där mellan att vara anonym och att outa sig själv och sin familj på en blogg. Jag skriver främst för min egen skull och för att ha bloggväner att dryfta problem med. Har ingen som helst avsikt att i bloggen ha kontakt med min "vanliga" omvärld.
Hoppas att din snokare förstår och respekterar att du kanske vill vara anonym och att han inte springer omkring och sladdrar om såna saker som inte rör honom...

Hadegott
MissGolightly